کد خبر: ۳۸۷۵۵۳
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
مدیران اپل عنوان کرده اند که برای فعال‌کردن سیستم ارتباط ماهواره‌ای در دستگاه‌های این شرکت ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند.

اپل آماده فعال‌سازی ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۴ است

براساس گزارش CNBC، اپل می‌گوید برای فعال‌سازی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در دستگاه‌هایش ۴۵۰ میلیون دلار بودجه در نظر می‌گیرد.

بخش اعظم این بودجه دراختیار گلوبال‌استار قرار خواهد گرفت. این شرکت که مقر اصلی‌اش در ایالت لوئیزیانا واقع شده، مالک ماهواره‌هایی است که سیستم ارتباطی اپل به آن‌ها اتکا می‌کند.

اپل فعلاً هیچ سهامی در گلوبال‌استار ندارد؛ اما متعهد شده است که به این شرکت برای تجهیزات و عملیات‌های سرویس ماهواره‌ای کمک مالی کند. بودجه اپل روی بهبود ماهواره‌ها و تجهیز ایستگاه‌های زمینی به نوعی آنتن جدید تمرکز دارد که اپل آن را به‌صورت اختصاصی طراحی کرده است.

اپل هنگام رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ گفت این دستگاه‌ها قابلیتی با عنوان Emergency SOS with Satellite دارند و می‌توانند با ماهواره ارتباط برقرار کنند.

اگر کاربر در خارج از پوشش شبکه‌های سنتی باشد، می‌تواند ازطریق گوشی‌اش به یکی از ۲۴ ماهواره‌ی گلوبال‌استار واقع در مدار پایینی زمین متصل شود و با اورژانس تماس بگیرد.

اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را پیش از پایان ماه جاری میلادی ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری در آیفون فعال می‌کند.

اطلاعیه‌ای که اپل منتشر کرده است به‌وضوح نشان می‌دهد هزینه فعال‌سازی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای چقدر زیاد است. اپل گفته است که قابلیت یادشده تا دو سال رایگان است.

احتمالاً پس از گذر این بازه‌ی زمانی، کاربران برای دسترسی به سیستم ارتباط ماهواره‌ای به پرداخت پول مجبور خواهند شد.

آنچه اپل در Emergency SOS via Satellite ارائه می‌دهد، اینترنت ماهواره‌ای نیست؛ بلکه سیستمی ارتباطی است که بر پایه ماهواره فعالیت می‌کند. در حالتی که فرد در فضای باز باشد و بتواند به آسمان صاف دسترسی پیدا کند، ارسال پیام ازطریق Emergency SOS via Satellite حدوداً ۱۵ ثانیه طول می‌کشد. بسته به نوع شرایط، ممکن است این فرایند تا چند دقیقه نیز طول بکشد. سیستم ارتباط ماهواره‌ای در ابتدا مختص‌به ارسال پیام است و امکان برقراری تماس صوتی و ویدئویی با آن وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: