April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۶۵۳
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی جزئیات آیین نامه اعطای تسهیلات قرض الحسنه بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور را تشریح کرد.

جزئیات آیین نامه اجرایی اعطای تسهیلات قرض الحسنه به دانش بنیان‌ها

روح الله ذوالفقاری امروز در نشست هماهنگی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد گفت: در راستای اشتغال دانش بنیان و صنایع خلاق در سراسر کشور (استان‌ها با اولویت مناطق محروم) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جایزه قرض الحسنه نظام بانکی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به بانک‌ها معرفی می‌شوند گفت: شرایط و سقف تسهیلات پرداختی در بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور توسط صندوق و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه بانک‌های عامل توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود گفت: زمانی که صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست شرکت‌های دانش بنبان را ارزیابی می‌کند مبلغ تسهیلات را تعیین کرده و شرکت‌ها را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: بعد از معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی، بانک‌های عامل وظیفه اعتبارسنجی و تعیین وثیقه را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعیین سقف تسهیلات بر اساس مصوبه وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می‌گیرد.

وی در خصوص جزئیات این تبصره گفت: در آئین نامه اجرایی تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور آمده است که حداکثر دوره تنفس و بازپرداخت ۶ ماهه برای شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است که سقف اعتبار آن‌ها ۳۵ هزار میلیارد ریال خواهدبود.

ذوالفقاری تصریح کرد: همچنین حداکثر دوره تنفس و بازپرداخت برای شرکت‌های نوآور، استارت اپی، واحد فناور و خلاق ۶۰ ماهه بوده که تا ۱۵ هزار میلیارد ریال می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند؛ صندوق‌های پژوهش و فناوری معرفی کننده این شرکت‌ها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات هستند.

وی با اشاره به چارچوب اهداف تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: «پرداخت تسهیلات به متقاضیان توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری حداکثر طی مدت ۳ ماه از تاریخ دریافت تسهیلات»، «سقف بهره مندی هر شرکت برای اخذ تسهیلات تعیین شده است»، «پرداخت مجدد تسهیلات از محل وجوه حاصل از بازپرداخت اقساط توسط تسهیلات گیرنده» و «انجام پایش اشتغال در شرکت‌های دریافت کننده تسهیلات» جز چارچوب‌های پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۷۱۰ شرکت دانش بنیان برای دریافت این تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست داده اند گفت: مبلغ این تسهیلات برابر با ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته ذوالفقاری همچنین از سوی ۵۴ صندوق پژوهش و فناوری، مبلغ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای دریافت این تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌های عامل پرداخت شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: