رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:
کد خبر: ۳۸۷۶۵۶
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: گردش مالی اقتصاد دانش بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و این میزان برابر یک سوم پول دولت است که خرج می‌کند.

گردش مالی اقتصاد دانش بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است

علیرضا منادی سفیدان امروز در نشست هماهنگی اجرایی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ کشور که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد با اشاره به بحث تولید علم گفت: ایران دو درصد تولید علم دنیا را دارد و در بین ۵۷ کشور اسلامی میزان بالایی است. شاید این ۵۶ کشور به اندازه ۲ درصد هم تولید علم نداشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در حال حاضر در دنیا مسئله دانش بنیانی جدی است و اگر دانش بنیان نباشد باید به دنبال کار دیگری برود.

وی با بیان اینکه اساس هرکاری دانش بنیانی است، گفت: بر اساس برنامه ۵ ساله کشور، یک سوم (۳ درصد) از رشد اقتصادی کشور ما از بهره وری است؛ محقق شدن این موضوع تنها به دست شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر است.

منادی سفیدان ادامه داد: حاکمیت امروز اگر دید درستی از دانش بنیان‌ها نداشته باشد باید تعطیل کند؛ اکنون همه چیز مبنای دانش بنیانی پیدا کرده و رهبری هم با شعار سال مؤکد این موضوع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۸ هزار شرکت دانش بنیان داریم که خروجی‌های خوبی دارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه می‌گویند دانشجویان شریف از کشور می‌روند، اما ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۶۰۰ شرکت دانش بنیان این دانشگاه مشغول فعالیت هستند، گفت: این شرکت‌ها سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته اند.

به گفته منادی سفیدان کل گردش مالی اقتصاد دانش بنیان ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است و این میزان برابر یک سوم پول دولت است که خرج می‌کند.

وی تاکید کرد: ما باید شرکت‌های دانش بنیان را تشویق کنیم و هر چقدر در توان داریم به آن‌ها اختصاص دهیم، چون این وطن پرستی، عین ثواب و خدمت است.

منادی سفیدان اضافه کرد: اکنون آمریکایی‌ها می‌ترسند که ما به آن‌ها واکسن استنشاقی ندهیم، زیرا هنوز به مرحله تحقیق نرسیده اند و تنها کشور ما، چین و هند واکسن کرونای استنشاقی داریم.

این نماینده مجلس گفت: اولویت خدمت همیشه با دانش بنیان هاست و اولویت دار‌تر از اینجا نیست، زیرا این حوزه اشتغال آفرین و عزت آفرین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: