کد خبر: ۳۸۸۰۲۴
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
معاون شهردار تهران در صحن شورا شهر گفت: ٣٠ هزار اصل و ٢٠ هزار میلیارد تومان فرع بدهی‌های ما است و به دنبال کاهش بدهی‌های خود هستیم

از بانک تا پیمانکار طلبکارند

لطف الله فروزنده معاون اقتصادی و مالی شهرداری تهران افزود: به دنبال کاهش بدهی‌های خود هستیم و مذاکراتی را با شهر آفتاب و شهروند مذاکراتی را انجام داده‌ایم و هرچه بتوانیم بهتر عمل کنیم بدهی‌های خود راکاهش خواهیم داد. وى ادامه داد: ٣٠ هزار اصل و ٢٠ هزار میلیارد تومان فرع بدهی‌های ما است، اگر بتوانیم آن‌ها را تسویه کنیم به نفع شهرداری تهران خواهد بود.

لطف الله فروزنده همچنین در باره بررسی لایحه یک فوریت مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک‌ها گفت: به دنبال کاهش بدهی‌های خود هستیم و مذاکراتی را با بانک شهر و وزارت صمت درباره شهر آفتاب و شهروند انجام داده‌ایم و هرچه بتوانیم بهتر عمل کنیم بدهی‌های خود را بیشتر کاهش خواهیم داد. وی ادامه داد: ۳۰ هزار اصل و ۲۰ هزار میلیارد تومان فرع بدهی‌های شهرداری است و اگر بتوانیم آن‌ها را تسویه کنیم به نفع شهرداری تهران خواهد بود. فروزنده با اشاره به چرایی یک فوریت این لایحه بیان کرد: به دلیل آنکه هرچه سریعتر بدهی‌های خود را کاهش دهیم و با نتیجه برسیم لایحه بصورت یک فوریت است. معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: فقط ۳۸ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی داریم و همچنین ۸ هزار میلیارد تومان مناطق به پیمانکاران بدهی دارند. وی گفت:حدود ۱۵ هزار سند شهرداری برای پرداخت بدهی‌های شهرداری آماده شده و ۷ هزار و ۵۰۰ سند به سازمان برنامه و بودجه داده شده است.

بر اساس این لایحه شهرداری درخواست کرده است تا بخشی از سهام شرکت خدمات کالای شهروند، شرکت همشهری و شرکت شهر آفتاب به میزانی که مدیریت شرکت در اختیار شهرداری تهران باقی بماند واگذار شود همچنین شهرداری تهران در این لایحه درخواست کرده است تا تمام ۶/۲ درصد شرکت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه برای پرداخت بدهی به بانک‌ها به صورت کامل واگذار شود. سپس در ادامه جلسه یک فوریت این لایحه با ١٩ رای موافق به تصویب رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: