نماینده بندرعباس در مجلس تبعات کمبود‌ها را تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۸۰۷۸
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از شرایط نامناسب برای جذب گردشگر انتقاد کرد و گفت: فرض بگیریم که گردشگر برای سفر به ایران تمایل دارد، اما سوال اینجاست که با چه امکاناتی می‌خواهیم به استقبال گردشگر برویم.

جذب گردشگر، رویایی غیر قابل تحقق

منصور آرامی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز  از سیستم حمل و نقل نامناسب به عنوان پاشنه آشیل گردشگری یاد کرد و گفت: گردشگر قرار است با چه وسیله‌ای به کشورمان بیاید؟ اگر گردشگر بخواهد از طریق دریا، هوا و حتی زمینی به کشورمان بیاید، با انواع مشکلات رو به رو می‌شود.

وی از اسکان به عنوان چالش دوم گردشگری یاد کرد و گفت: هزینه اسکان در مناطق گردشگری یک بحث است، اما باید محل اسکان گردشگر جاذبه داشته باشد که ندارد و به جرات می‌توان تاکید کرد که جذب گردشگر بیشتر به رویایی غیر قابل تحقق می‌ماند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از ضعف زیرساخت‌ها گفت: فرض کنیم که گردشگر برای مسابقات جام جهانی به قشم بیاید، در قشم می‌خواهد چه چیز‌هایی را ببیند؟ آیا برایش امکانات هست؟ بی شک حتی امکانات مناسب اولیه هم وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا گردشگران خارجی جام جهانی برای سفر تفریحی یا برای اقامت به ایران می‌آیند گفت: کار کمی سخت شده است. باید بپذیریم که در این مورد کاری نکرده ایم. گردشگری ورزشی که برای اولین بار بخواهد انجام شود، آن هم در یک بازه زمانی یک ماهه، بسیار سخت است، زیرا بحث رقابت با سایر کشورهاست.

آرامی با تاکید بر اینکه برای برنامه ریزی گردشگری در طول سال، میتوان یک دوره زمانی مناسب را مشخص و برنامه ریزی کرد گفت: در این مدت جمعیت مشخصی تعیین می‌شود که می‌توان تا حدودی برنامه ریزی کرد، اما اکنون در یک رقابت تنگاتنگ کوتاه مدت با سایر کشور‌ها قرار داریم.

وی با یادآوری اینکه هم شهردار و هم نماینده مجلس بوده است گفت: جذب گردشگر واقعاً با گفتن نمی‌شود و نیاز به برنامه دارد. اگر دنیا گردشگر جذب می‌کند، برنامه دارد و همینطوری نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید:فرصت سوزی، معضل کیش و قشم در جام جهانی قطر



نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به شرایط ورود گردشگر توجه شود گفت: گردشگر با بروکراسی جدی رو به رو است. کسی که میخواهد ویزا بگیرد، باید سریع بگیرد. وسیله‌ای که یک گردشگر می‌خواهد از ان استفاده کند باید آنقدر سریع و راحت باشد که جذابیت ایجاد کند و باید قیمت‌ها مناسب باشد.

وی از قیمت بالای پرواز‌ها انتقاد کرد و گفت: با این قیمت‌ها هیچ گردشگری نمی‌تواند با پرواز به ایران بیاید. اکنون یک پرواز بین بندرعباس تا تهران ساعتی یک میلیون تومان هزینه پروازمان است که اگر بخواهیم آن را به دلار حساب کنیم، خیلی برایشان سنگین میشود.

آرامی از ناتوانی در ارایه سفر دریایی مناسب به گردشگر خبر داد و گفت: فراموش نکنیم که برای جذب گردشگر در رقابت جهانی قرار داریم و در این شرایط به هیچ عنوان نمی‌توانیم به جذب گردشگر امیدوار باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: