April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
اکبری دلایل سقوط بیتکوین را تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۸۱۷۴
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
مدتی است قیمت رمزارزها روند سقوط و ریزش را در پیش گرفته و این روند به اندازه ای زیاد است که انگیزه سرمایه گذاری در این بخش را از بین برده است.

بهانه‌های مخرب در بازار رمز ارز‌ها

حال اقتصاد خوب نیست و امکان هیچ برنامه ریزی مناسبی وجود ندارد. بازار‌ها هیچ ثباتی ندارد و تحولات قیمتی باعث می‌شود که حتی برای یک ساعت دیگر امکان برنامه ریزی وجود نداشته باشد. این معضل در بازار رمزارز‌ها نیز به وضوع قابل مشاهده است. رمز ارز که در یک مقطع گردش مالی قابل توجهی را باعث شده بود، امروزه به یک چالش تبدیل شده و در سراشیبی سقوط قرار دارد، وضعیتی که باعث دلسردی سرمایه گذاران و رکود و سقوط رمزارز‌ها شده است.

در این رابطه یک کارشناس بازار رمز ارز به تشریح شرایط کنونی بازار و تحولات صورت گرفته در سقوط قیمت رمز ارز‌ها پرداخت و گفت: رمز ارز‌ها در شرایط مختلف، واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

مرتضی اکبری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه برخی بخش‌ها ارتباط مستقیمی با رمزارز‌ها دارند گفت: یکی از دلایلی که باعث سقوط قیمت بیتکوین و به تبع آن سایر رمز ارز‌ها شده، خبر‌های پخش شده در مورد صرافی FTX بوده است.

این کارشناس بازار رمز ارز با اشاره به اینکه در خبر‌ها از ورشکست شدن صرافی FTX سخن به میان آمده بود گفت: ورشکستگی این صرافی که تاثیر قابل توجهی در بازار رمز ارز دارد، باعث دلسردی سرمایه گذاران شده به نوعی که اعتماد سرمایه گذاران به صرافی‌های متمرکز بشدت کاهش یافته است.

وی از تبعات ویرانگر ورشکستگی این صرافی بر بازار رمز ارز‌ها خبر داد و گفت: وقتی سرمایه گذاران نسبت به صرافی‌های متمرکز بی اعتماد شوند، سرمایه‌های خود را از بازار رمز ارز‌ها خارج می‌کنند و همین امر باعث عرضه یک باره رمز به بازار و کاهش قیمت آن‌ها می‌شود.

این کارشناس بازار رمز ارز از تاثیر بازار بورس بر سقوط بازار رمز ارز خبر داد و گفت: از دیگر دلایل سقوط بیتکوین میتوان به این موضوع اشاره کرد که در بازار سهام آمریکا سهام شرکت‌های فعال در بازار‌های ارز دیجیتال، مخصوصا سهام مایکرواستراتژی (MSTR)، سقوط شدیدی داشته است.

 

بیشتر بخوانید:تاثیرات تغییر نرخ بهره بر بازار ارزهای دیجیتال



وی با تاکید بر اینکه وقتی سهام یک رشته مالی در بورس سقوط می‌کند، بر دیگر بخش‌های مرتبط نیز تاثیر می‌گذارد گفت: هنگامی که سهام شرکت‌های فعال در بازار‌های ارز دیجیتال سقوط می‌کند، این سیگنال را به سرمایه گذاران می‌دهد که سرمایه گذاری در این زمینه می‌تواند خطرناک باشد، همانطور که رشد سهام این شرکتها، به سرمایه گذاران مژده می‌دهد که با خرید سهام این شرکت‌ها می‌توانند به سوددهی امیدوار باشند.

اکبری یکی دیگر از دلایل سقوط رمز ارز‌ها را تحولات موقتی و تصمیمات لحظه‌ای توصیف کرد و گفت: دلیل دیگر سقوط قیمت رمزارز‌ها این است که صرافی بایننس برداشت بیتکوین را موقتا به دلیل مشکلات فنی متوقف کرد.

وی از تاثیرات تعدیل نیرو در برخی صرافی‌ها بر قیمت رمزارز‌ها خبر داد و گفت: صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com) و بلاکفای (BlockFi) پلتفرم وام دهی کریپتو اعلام کردند که مشاغل خود را کاهش می‌دهند که این تعدیل نیرو‌ها نیز می‌تواند تاثیرات بسزایی در کاهش قیمت رمزارز‌ها داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: