April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
با همکاری مشترک وزارت تعاون و شهرداری تهران؛
کد خبر: ۳۸۸۱۸۳
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران امروز، ۲ آذرماه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در محل این وزارتخانه و با هدف نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران با مشارکت تعاونی‌های مسکن امضا شد.

بافت‌های فرسوده تهران با مشارکت تعاونی‌های مسکن نوسازی می‌شود

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این تفاهم‌نامه بر اساس اصول ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون جهش تولید مسکن اجرا می‌شود.
 
از اهداف دیگر اجرای این تفاهم‌نامه می‌توان به بهبود بهره‌وری زمین از طریق تجمیع پلاک‌های فرسوده و تأمین مسکن باکیفیت، حمایت از تشکیل تعاونی‌های مسکن در پروژه‌های تجمیعی شخصی در محله‌های مناطق شهرداری تهران، تشکیل صندوق‌های خُرد محله‌ای، بسترسازی و تسهیل فرآیند برخورداری همه خانوار‌های شهری از واحد‌های مسکونی و مشارکت در ساخت و تولید ۵ هزار واحد مسکونی اشاره کرد.
 
سازمان نوسازی شهر تهران و دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از طرفین با تشکیل کمیته مشترکی مسئولیت اجرای این تفاهم‌نامه را بر عهده دارند.
 
بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی، مدیریت، تسهیل و تهیه اساسنامه تشکیل تعاونی‌های مسکن محله و معرفی تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌ساز جهت مشارکت در طرح‌های احیای بافت‌های فرسوده و ارائه تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت از جمله تعهدات معاونت امور تعاون و شناسایی و معرفی اراضی دارای سند قطعی مالکیت بر عهده شهرداری تهران است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: