April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۱۹۷
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
0
یکی از مسائلی که تقریبا بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی را آزار می‌دهد، بازدید اجباری از پست‌های سمی است که در این فضا به اشتراک گذاشته می‌شوند.

راهکارهای ندیدن پست‌های سمی در شبکه‌های اجتماعی

به یاد دارید زمانی را که شبکه‌های اجتماعی بیشتر جنبه سرگرمی داشتند و تنها محدود به پیام‌ها و پست‌های خنده دار و دوستانه می‌شد؛ اما با بروز برخی تنش‌ها، همه‌گیری کووید ۱۹ و استرس مقایسه زندگی خود با دوستانتان، بدون توجه به نگرانی کلی در مورد حریم خصوصی و امنیت آنلاین، رسانه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری سمی به نظر می‌رسند.

سریعترین و موثرترین راه برای حل این مشکل این است که فقط دست از کار بکشید و هرگز به عقب نگاه نکنید؛ اما در عین حال خدمات خوبی را که این پلتفرم‌ها ارائه می‌دهند نیز از دست خواهید داد.

اخیرا کاربران راه حل دیگری برای این منظور یافته‌اند. برای این کار نیازی نیست که پروفایل‌های خود را حذف کرده و از شبکه‌های اجتماعی به طور کامل اجتناب کنید، تغییر تمرکز و انجام کمی پاکسازی لیست افراد و حساب‌هایی که دنبال می‌کنید، می‌تواند برای انجام این کار کافی باشد.

فیسبوک: حساب‌های فردی را با گروه‌ها مبادله کنید

ده‌ها راهنما وجود دارد برای این که بتوانید فید خود را با لغو فالو و مسدود کردن افراد سمی در زندگی خود مدیریت کنید، حتی می‌توانید از ابزار‌های شخص ثالث برای حذف پست‌هایی با کلمات خاص استفاده کنید. این می‌تواند خیلی خوب باشد، اما اختلافات فرهنگی بدون شک بر روی فید شما تاثیر می‌گذارد، مهم نیست که چقدر کلمات را بی صدا می‌کنید و چه تعداد از افراد را دنبال نمی‌کنید، برای اجتناب از این اتفاق، رویکرد هسته‌ای‌تری وجود دارد؛ تقریبا همه را آنفالو کنید.

شما می‌توانید به جوامع کوچکی از مردم بپیوندید که روی یک موضوع خاص متمرکز شده‌اند، به این معنی که مکالمه به ندرت در قلمروی خطرناکی منحرف می‌شود؛ حتی ممکن است متوجه شوید که مربی تناسب اندام آنلاین شما یک گروه برای همه مشتریان و دنبال کنندگان خود دارد، یا این که پادکست کوچک مورد علاقه شما دارای یک جامعه نزدیک است که این علاقه را در فیسبوک به اشتراک می‌گذارد.

برای شروع به جست و جو، به صفحه گروه‌های فی بوک بروید. اگر خوش شانس باشید، ممکن است چیز‌های خوبی را در پیشنهادات فیسبوک بیابید؛ اگر هیچ موردی را نمی‌بینید، روی Discover در سمت چپ کلیک کنید، اما به احتمال زیاد مجبور خواهید بود برخی از جست وجو‌ها را انجام دهید تا ببینید چه چیزی پیش می‌آید. برخی از موضوعات را وارد و مکان را به شهر خود محدود کنید یا نام محله خود را در عبارات جست وجو قرار دهید. اگر پادکست، وبلاگ یا کانال یوتیوب مورد علاقه شما هر هفته در برنامه از یک گروه فیسبوک نام می‌برد، آن را جست و جو کنید و به آن بپیوندید.

آنچه را پیدا می‌کنید، آزمایش کنید، اما هر چه کوچکتر و خاص‌تر باشد بهتر است؛ مجموعه خوبی از گروه‌ها را با افراد معدودی که واقعا به آن‌ها اهمیت می‌دهید ترکیب کنید، به این ترتیب یک فید کاملا مناسب خواهید داشت که کاملا متفاوت از چیزی است که با آن شروع کرده‌اید و بیشتر بر روی جوامع مثبت متمرکز است تا «دوستان» نزاع‌کننده‌ای که حتی به آن‌ها علاقه ندارید.

توئیتر: آن را به فید خبری تبدیل کنید

هنگامی که صحبت از میزان سمی بودن به میان می‌آید، توئیتر ممکن است حتی بدتر از فیسبوک باشد. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که یک خوراک پیمایش سریع از پست‌های سریع ارسال شده از یک نفر به افراد زیادی باشد که آن را به مکانی وحشتناک برای هر بحثی که نیاز به جزئیات یا نکات ظریف دارد، تبدیل می‌کند. آن را با تعداد زیادی از افراد دارای گرایش سیاسی و الگوریتمی که جنجال را ترویج می‌کند، ترکیب کنید، در این صورت دستور‌العملی برای مرور بی‌پایان عذاب خواهید داشت.

اگر شما نیز مانند اکثر مردم از این پلتفرم برای اطلاع از رویداد‌های جاری استفاده می‌کنید، می‌توانید توئیتر را کنار بگذارید و یک روزنامه انتخاب کنید.

این به معنای ایجاد یک حساب توئیتری کاملا جدید است. سایت‌ها را دنبال کنید نه افراد را. به‌جای دشنام‌های بی‌هدف سلبریتی‌ها، سیاستمداران، افکار مستدل‌تر، ویرایش‌شده‌تر و کاملا شکل‌گرفته‌شده‌تری را دریافت کنید که آن‌ها در مقالات و مصاحبه‌ها بیان می‌کنند.

اما استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای اخبار شما را تشویق می‌کند که فقط چیز‌هایی را که می‌خواهید بشنوید دنبال کنید و چیزی را ایجاد کنید که به عنوان «اثر حباب فیلتر» شناخته می‌شود. این خطرناک است؛ زیرا فید شما را به یک زمینه مناسب برای سوگیری اطلاعات نادرست تبدیل می‌کند، بنابراین مهم است که سعی کنید با آن مقابله کنید.

به دیگر شبکه‌های اجتماعی که نادیده گرفته‌اید، رجوع کنید

در حالی که فیسبوک و توئیتر واضح‌ترین مقصران مربوط به اختلاف هستند، همه این‌ها برای سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر صدق می‌کند، بنابراین ممکن است بخواهید درباره نحوه استفاده از آن پلتفرم‌ها تجدید نظر کنید.

اینستاگرام

اگر متوجه شدید که فضای اینستاگرام دوستانتان ترس از دست دادن را به شما می‌دهد، همه را آنفالو کرده و آن را به فید وب کمیک تبدیل کنید یا شبکه‌ای که به جای بحث بر روی تصاویر متمرکز شده است، اجتناب از زباله‌ها بسیار آسان است.

لینکدین

سایت شبکه‌های حرفه‌ای به دلیل وجود کلیشه‌های تجاری و بی محتوا از انواع خودیاری شهرت دارد؛ اکثر افراد در آن جا پروفایل دارند، اما هرگز فید را بررسی نمی‌کنند؛ زیرا فکر می‌کنند خسته کننده است. به طور عجیبی، لینکدین یکی از سایت‌های مفید برای برای دنبال کردن افرادی است که واقعا می‌شناسید. کاربران در این فضا به جای نزاع بین خود، پروژه‌های جدیدی را که به تازگی به پایان رسانده‌اند، دلایل خوبی که از آن‌ها حمایت می‌کنند و نکات مربوط به حوزه مشترک (رسانه، فناوری اطلاعات یا هر چیز دیگری) را به اشتراک می‌گذارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: