کشاورز انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت اقتصاد را مثبت ارزیابی کرد
کد خبر: ۳۸۸۳۳۶
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: اکنون نمی‌توان در خصوص جابجایی دبیرخانه از معاونت ریاست جمهوری با وزارت اقتصاد اظهار نظر کرد، زیرا باید در حوزه عمل تبعات این تحولات را مشاهده کرد، اما این تغییر و جابجایی منفی نخواهد بود.

ایجاد تحولات تاثیرگذار در مناطق آزاد

همواره با تغییراتی که در سطح مدیریتی صورت می‌گیرد، نگرانی بابت تبعات آن تغییر بشدت احساس می‌شود و اکنون نیز با انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از معاونت ریاست جمهوری به وزارت اقتصاد، تصمیم گیری‌ها به جای آنکه در کلان دولت صورت بگیرد زیر نظر یک وزیر خواهد بود و اعمال نظر وزیر می‌تواند به تضعیف مناطق آزاد منجر شود.


در این رابطه مهدی کشاورز در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به دیدگاه‌ها و آنچه خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص این جابجایی اعلام کرده گفت: شخص وزیر، اقتصاددان است و با پیشینه مناطق آزاد بیش از دیگران آشناست و بر آن تسلط دارد، بنابر این با اهداف و ماموریت‌های مناطق آزاد آشنایی کامل دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه باور ندارم تضعیف مناطق آزاد مدنظر تصمیم‌گیران پس از تغییرات باشد گفت: وقتی مسوولان در این خصوص تصمیم می‌گیرند، به همه موضوعات می‌اندیشند و تبعات آن را نیز در نظر می‌گیرند، بنابراین نگرانی بیهوده است.


مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه مهم این است که برخی وزارتخانه‌ها در برخی تصمیمات محوری‌تر هستند گفت: بدلیل تخصصی بودن، انتقال دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت اقتصاد اتفاق افتاد.


وی با اعلام اینکه باید بپذیریم وزارت اقتصاد یک وزارتخانه محوری در حوزه مناطق آزاد و قوانینی است که در مناطق آزاد جاری و ساری است گفت: با نگاهی واقع بینانه به این نتیجه می‌رسیم که مخالفت کردن با هر تصمیمی خوب نیست و امکان دارد کمک‌های وزارت اقتصاد به مناطق آزاد در بخش گمرکات، مالیات و بسیاری موارد دیگر بیشتر شود.

 

بیشتر بخوانید:رونمایی از نادیده ها و ناشنیده های جزیره در هفته کیش+ فیلم


کشاورز با تاکید بر اینکه وقتی وزارت اقتصاد به عنوان تصمیم گیرنده نهایی، درگیر چالش‌های مناطق آزاد می‌شود، می‌تواند با درک شرایط و ارتباط نزدیک، بیشتر به مناطق آزاد کمک کند گفت: تصمیم گیری واحد می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند، زیرا کسانی در مورد مناطق آزاد تصمیم می‌گیرند که باید در مورد عملکرد آن‌ها بیلان بدهند، بنابر این نهایت دقت و تلاش خود را برای رفع چالش‌ها به عمل می‌آورند.


وی با اشاره به اینکه شورای عالی مناطق آزاد، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری برای مناطق آزاد کشور است گفت: ریاست شورای عالی مناطق آزاد با شخص رئیس جمهور است، بنابراین تصمیم گیری در مورد مناطق آزاد با هیئت دولت نبوده و نیست، بلکه با شورای عالی مناطق آزاد است که ریاست آن بر عهده رئیس جمهور است.


مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بودجه سالانه مناطق آزاد در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد بررسی و تصویب می‌شود گفت: طرح جامع نیز در مناطق آزاد تصویب می‌شود و تصمیمات کلان در حوزه عوارض هم در شورای عالی مناطق آزاد صورت میگیرد، بنابراین یک وزارتخانه در این مورد تصمیم نمی‌گیرد.


وی با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد در شورای عالی اقتصاد یک رای دارد گفت: البته مسوولیت وزارت اقتصاد بسیار زیاد می‌شود، زیرا جمع آوری اطلاعات با آن وزارتخانه است. در نتیجه وقتی مسوولیت وزارت اقتصاد نسبت به مناطق آزاد بیشتر شود، تحولات خوبی برای مناطق آزاد رخ خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: