April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جعفری در دیدار با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
کد خبر: ۳۸۸۳۷۸
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
0
وجیه اله جعفری در دیدار با نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هدف از توسعه زیرساخت های این استان را ایجاد اشتغال عنوان کرد.

ایمیدرو به دنبال اشتغالزایی با توسعه زیرساخت ها در استان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به اشاره به تفاهم نامه بین ایمیدرو و استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم استان کرمانشاه به اشتغالزایی، به دنبال توسعه زیرساخت‌های این استان به منظور ایجاد اشتغال هستیم.

وی افزود: اگرچه ایجاد زیرساخت‌ها به تنهایی منجر به اشتغالزایی بالا نمی‌شود، اما تقویت این بخش به منظور کمک به توسعه صنعتی استان ضروری بوده و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: در حوزه فعالسازی معادن کوچک ۲ بسته سرمایه گذاری در قالب ۱۴ محدوده معدنی در شهرستان‌های کرمانشاه، سنقر، کرندغرب و اسلام آباد غرب برای برگزاری مزایده‌های عمومی در حال آماده سازی است.

وی افزود: ایمیدرو در راستای جذب سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده در حوزه بیتومین در استان‌های کرمانشاه و ایلام، آگهی فراخوان خواهد داد.

جعفری خبر داد: همچنین در فاز دوم پتانسیل یابی معدنی در استان کرمانشاه ۴ محدوده امیدبخش در شهرستان‌های پاوه، سنقر، هرسین و صحنه، شناسایی شده است.

عدالت در توزیع زیرساخت‌ها و اشتغال

محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات ایمیدرو برای پیگیری اجرای تفاهم نامه یادشده، تصریح کرد: نیازمند عدالت در توزیع زیرساخت ها، امکانات و اشتغال هستیم. کرمانشاه با بیشترین آمار بیکاری در کشور نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و رشد نرخ اشتغال دارد.

وی یادآور شد: این استان دارای ۳۷۰ کیلومتر مرز بوده و بیشترین صادرات غیرنفتی کشور از مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین صورت می‌گیرد، اما متاسفانه با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، همچنان از امکانات زیرساختی مناسب محروم بوده و بیشترین نرخ بیکاری کشور به این استان اختصاص دارد.

حمایت از ۱۰۸ معدن در استان کرمانشاه

فرید دهقانی، مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: تا سال ۱۳۹۹ این صندوق ۱۰۸ معدن در استان کرمانشاه را مورد حمایت خود قرار داده است. از این میزان ۳۵ معدن برای افزایش و توسعه بهره برداری و ۷۳ معدن نیز برای اکتشافات تکمیلی خود از این صندوق تسهیلات دریافت کرده اند.

وی ادامه داد:، اما متاسفانه طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تنها ۳ معدن برای استفاده از تسهیلات این صندوق مراجعه کرده اند که در حوزه‌های شن و ماسه، قیرطبیعی و سنگ لاشه فعالیت داشته اند.

دهقانی یادآور شد: با توجه به افزایش سرمایه این صندوق طی سال گذشته، فرصت مناسبی برای استفاده معدن داران در جهت توسعه فعالیت‌های خود فراهم شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: