کد خبر: ۳۸۸۳۹۰
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
0
فورد آمریکا حدود ۶۳۴ هزار دستگاه از شاسی بلند‌های خود در آمریکا و سایر بازار‌ها را به خاطر ریسک آتش‌سوزی فراخوان کرد.

هشدار درباره احتمال آتش سوزی این خودرو‌ها

از این تعداد خودرو حدود ۵۲۰ هزار دستگاه در آمریکا و حدود ۱۱۴ هزار دستگاه نیز در سایر بازار‌ها حضور دارند. علت این فراخوان انژکتور‌های سوخت معیوبی اعلام شده که احتمال آتش‌سوزی را بالا می‌برند و شاسی بلند‌های فراخوان شده باید به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز این خودروساز مراجعه نمایند. فورد می‌گوید فراخوان یاد شده شامل مدل‌های برانکو اسپرت و اسکیپ مدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ که به پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز هستند خواهد بود. البته باید گفت بسیاری از این خودرو‌ها چند ماه پیش نیز به خاطر شکستگی احتمالی محل نصب جداکننده روغن و ریسک آتش‌سوزی فراخوان شده بودند.

خودرو‌هایی که در فراخوان قبلی تعمیر شده بودند هنوز هم نیازمند بررسی و تعمیر احتمالی هستند. فورد می‌گوید انژکتور سوخت شکسته و معیوب می‌تواند باعث جمع شدن خود سوخت یا بخار آن در نزدیکی قطعات داغ شود و در این صورت احتمال آتش‌سوزی در محفظه پیشرانه وجود خواهد داشت. نمایندگی‌ها به‌روزرسانی نرم‌افزاری پیشرانه را انجام خواهند داد تا عملکرد صحیح انژکتور‌های سوخت را بررسی کنند. این خودروساز آمریکایی می‌گوید:

اگر افت فشار در ریل سوخت تشخیص داده شود قدرت پیشرانه به‌صورت خودکار کاهش خواهد یافت تا هیچ ریسکی وجود نداشته باشد. همین امر به مالکان اجازه می‌دهد تا به‌صورت ایمن به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز مراجعه نمایند.

نمایندگی‌های فورد همچنین یک لوله تخلیه سوخت از سرسیلندر را نیز نصب خواهد کرد. در گام بعدی آن‌ها وجود یا عدم وجود بوی سوخت اضافی در نزدیکی قطعات حساس این ۶۴۳ هزار شاسی بلند فورد را نیز بررسی خواهند نمود. فورد می‌گوید در کل ۵۴ گزارش درباره آتش‌سوزی ناشی از این مشکل به دستش رسیده که از بین آن‌ها ۴ گزارش به‌صورت مستقیم به شکستگی انژکتور سوخت اشاره داشته است. حدود ۱۳ گزارش دیگر نیز علت آتش‌سوزی را نشت احتمالی انژکتور سوخت دانسته‌اند.

هیچ گزارشی از جراحت یا فوتی ناشی از این مشکل به فورد ارائه نشده و این خودروساز به مالکان توصیه نکرده که خودروی خود را اصلاً استفاده نکنند. در واقع فورد تخمین می‌زند خودرو‌های بسیار کمی دارای این مشکل باشند. NHTSA می‌گوید فورد بیشترین میزان فراخوان را تا به اینجای سال در آمریکا داشته و ۶۴ فراخوان آن شامل ۸.۶ میلیون دستگاه خودرو بوده است. با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن که پیامد آن پیچیده‌تر شدن خودرو‌ها بوده، میزان خطای رخ داده در آن‌ها نیز افزایش یافته که همین موضوع باعث فراخوان‌های گسترده خودرویی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: