April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۸۶۱۸
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیمه یک امر انتفاعی است گفت: کسی که بیمه‌ای را خریداری می‌کند باید از آثار آن منتفع شود، اما در کشور ما این امر محقق نمی‌شود یا به سختی محقق می شود.

بهانه تراشی بیمه ها برای گریز از خسارت پردازی

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه در صنعت بیمه کشور ما تفکری حاکم است که تا حد امکان از زیر بار ارائه خسارت شانه خالی می‌کند گفت: حتی در مورد بیمه‌های اجباری نیز هنگامی که بیمه‌ای را خریداری می‌کنیم، بیمه برای آنکه خسارت کمتری را بپردازد بهانه‌های مختلفی می‌آورد.


وی با هشدار نسبت به اینکه گریزان بودن بیمه‌ها از پرداخت خسارت، یک بار روانی منفی در جامعه ایجاد کرده گفت: گریزان بودن از پرداخت خسارت باعث شده که مردم رغبت زیادی به خرید بیمه نداشته باشد.


نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مردم اطمینان پیدا کرده اند که با وجود خرید بیمه، در سر بزنگاه، شرکت‌های بیمه از بیمه پرداز حمایت نخواهند کرد گفت: فارغ از اینکه مرد باشیم یا زن، باسواد باشیم یا بی سواد، مسئولیت داشته باشیم یا نداشته باشیم، این باور در بین جامعه نهادینه شده که بیمه از پرداخت تعهدات به اشکال مختلف شانه خالی میکند و انتظاری که توافق شده را برآورده نخواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:رمزریال مشکل پول‌های تقلبی در بازار را حل می‌کند


وی با اشاره به پژوهش صورت گرفته در زمینه باور‌های مذهبی مردم گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم به بیمه حضرت عباس اعتقاد دارند که این یک اعتقاد و باور قلبی و مذهبی است، اگرچه ضمانت اجرایی هم نداشته باشد، اما در ذهن مردم نهادینه شده است، همان گونه که مسئولیت پذیر بودن بیمه‌ها در ذهن مردم زیر سوال است.


مرحبا از مسوولان صنعت بیمه خواست پژوهشی انجام دهند تا متوجه شوند دلیل بی اعتمادی مردم به صنعت بیمه چیست گفت: اگر یک بیمه گذار به این نتیجه برسد که شرکت بیمه در شرایط حساس و هنگامی که خسارت سنگینی وارد می‌شود، در کنار بیمه گذار است و بدون بهانه تراشی، وقت کشی و بروکراسی اداری جبران خسارت می‌کند، شرکت‌های بیمه نیازی به تبلیغ نخواهند داشت و مردم به سوی بیمه شدن و بیمه پردازی خواهند رفت.


وی با اشاره به اینکه در شرایطی همچون بیمه آتش سوزی نیز که یک خانه دچار حریق می‌شود، شرکت‌های بیمه با بهانه‌تراشی‌های مختلف از پرداخت خسارت سرباز می‌زنند گفت: اینکه کپسول گاز استاندارد نبوده یا لوله کشی گاز ایراد داشته یا چالش‌های دیگری که باعث می‌شود شرکت‌های بیمه نسبت به پرداخت خسارت کم کاری کنند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: به عنوان مثال شرکت‌های بیمه می‌گویند شما از گاز مایع استفاده می‌کنید و نمی‌توانید از پوشش بیمه بهره‌مند شوید، در صورتی که هنگام بیمه شدن هیچ یک از این هشدار‌ها به متقاضی بیمه داده نمی‌شود و تنها زمانی که قرار است خسارت پرداخت شود، با ارائه به موانع، از پرداخت خسارت خودداری می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: