کد خبر: ۳۸۸۶۲۹
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
شرکت مادر فیس‌بوک توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های حریم خصوصی جریمه شد.

جریمه ۲۷۵ میلیون دلاری متا به دلیل افشای اطلاعات کاربران در فیس‌بوک

متا به دلیل ناتوانی در جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس بوک در سال ۲۰۱۹ توسط رگولاتور حریم خصوصی داده‌های ایرلند، نزدیک به ۲۷۵ میلیون دلار جریمه شده است.

این اعلامیه چهارمین بار در تقریبا یک سال گذشته است که شرکت مادر فیس بوک توسط کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلندی (DPC)، تنظیم کننده اصلی حریم خصوصی که بر عملیات متا در اروپا نظارت می‌کند، تحریم می‌شود.

این کمیسیون گفت که تصمیم برای اعمال جریمه روز جمعه گذشته صادر شده است و DPC در ایرلند، از پاییز ۲۰۲۱، جریمه‌ای به مبلغ ۹۱۲ میلیون یورو برای متا اعمال کرده است، غول رسانه‌های اجتماعی و سایر شرکت‌های تابعه، اینستاگرام و واتس‌اپ، را به دلیل نقض ادعایی قانون حفظ حریم خصوصی داده‌های امضا در اروپا، تعقیب کرده است؛ اوایل پاییز امسال، جریمه ۴۰۵ میلیون یورویی متا به دلیل مدیریت اینستاگرام با داده‌های کودکان اعمال شد.

این دومین جریمه بزرگ GDPR در تاریخ است. اقدامات اجرایی بیشتر، در مارس ۲۰۲۲ و سپتامبر ۲۰۲۱، به ترتیب منجر به جریمه‌های ۱۷ و ۲۲۵ میلیون یورویی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: