کد خبر: ۳۸۸۷۶۰
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
دستیار سابق معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تولید و دانش بنیان گفت: با توجه به اینکه رهبر انقلاب سال جاری را به نام تولید، دانش بنیان و کارآفرین نامگذاری کرده اند، باید تمامی امور بر محور دانش بنیان باشد.

دانش بنیان، ابزاری کارآمد برای دور زدن تحریم

علیرضا دلیری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه استفاده از دانش بنیان اهمیت بسیار زیادی دارد گفت: با استفاده از دانش بنیان، میتوانیم مشکلات و چالش‌های کشور در عرصه‌های گوناگون به ویژه تولید مرتفع شود.


وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده‌ای که در زمینه دانش بنیان وجود دارد گفت: استفاده از علوم و فناوری روز می‌تواند موجب بهبود کیفیت تولید و رفع موانع ناشی از تولید سنتی شود.


دستیار سابق معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشریح جایگاه دانش بنیان گفت: بدلیل اهمیتی که دانش بنیان دارد، معاونتی در زمینه علمی و فناوری تشکیل شده تا فعالیت‌های دانش بنیان متولی داشته باشد.


وی با اشاره به مشکلاتی که در نتیجه تهدید‌های دشمنان علیه کشورمان به وجود آمده است گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان در نتیجه تحریم‌ها و کینه توزی‌های آمریکا رقم خورده و دور زدن تحریم‌ها در دستور کار قرار دارد.


دلیری با تاکید بر اینکه برای دور زدن تحریم‌ها به ابزار خاص نیاز داریم گفت: اگر بتوانیم با استفاده از علوم و فناوری روز نیاز‌های قطعات تولید را تامین کنیم، بسیاری از مشکلات از بین می‌رود یا کاهش می‌یابد.


وی با تاکید بر اینکه در شرایط تحریم ها، باید بتوانیم به سمت تولید دانش‌بنیان حرکت کنیم گفت: اولین سوالی که در این رابطه مطرح میشود این است که آیا ظرفیت تولید با محوریت دانش بنیان در کشور ما وجود دارد که البته پاسخ آن مثبت است.


دستیار سابق معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعلام اینکه ماهیت دانش بنیان این است که در مسیری که طی می‌کند، بن بست وجود نداشته باشد گفت: اگر بپذیریم که در کشور به بن بست رسیده ایم، یعنی درک درستی از دانش بنیان نداشته ایم و از دانش بنیان بدرستی استفاده نکرده ایم.


وی از دانش بنیان به عنوان ابزاری کارآمد در رفع مشکلات یاد کرد و گفت: هر کس که صاحب ایده و فکر است، همانگونه که برای تولید یک محصول می‌اندیشد، باید در جهت توسعه فناوری و تولیدات باشد، با رویکردی که امروزه در شرکت‌های دانش بنیان شاهد آن بوده و هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: