April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۷۶۱
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
0
اتحادیه اروپا به دنبال انتشار غیرمجاز اطلاعات بیش از نیم میلیارد نفر از کاربران واتساپ، شرکت متا (فیسبوک) را به عنوان مالک این پلتفرم، ۲۷۷ میلیون دلار جریمه کرد

خبر بسیار بد برای واتساپ

اتحادیه اروپا هفتۀ گذشتۀ در اقدام جدید نظارتی خود بر پلتفرم‌های فضای مجازی (واتساپ)، شرکت متا را به عنوان مالک این پلتفرم مبلغ ۲۶۵ میلیون یورو، معادل ۲۷۷ میلیون دلارجریمه کرد! این تنبیه به دلیل ناتوانی متا (فیسبوک) در حفظ اطلاعات شخصی کاربرانش در حوزۀ اتحادیه اروپا اعمال شده است، حکم مذکور به دنبال گزارش کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند به عنوان عضو ناظر این اتحادیه که وظیفۀ نظارت بر عملکرد متا در حورۀ حفاظت از حریم شخصی را برعهده دارد، صادر شده است.

برمبنای گزارش تحقیقی ایرلند، متا سیستم مناسبی برای حفاظت از داده‌های کاربران خود در این اتحادیه به کار نگرفته است، امری که سبب شده تا اطلاعات کاربران اروپایی به مخاطره بیافتد به همین جهت باید این جریمه را پرداخت کند، کمیسیون مذکور در اتحادیه اروپا تذکراتی پیرامون حفظ مقررات عمومی و صیانت از داده‌های کاربران این اتحادیه به متا داده است.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، تحقیقات خود را پعد از افشای اطلاعات نیم میلیون کاربر فیسبوک شامل شماره موبایل و آدرس ایمیل شروع کرد. سپس این اطلاعات در وبسایت‌های هکری برای فروش قرار گرفت. در آن زمان متا مدعی شد این اطلاعات قدیمی هستند و مشکل ایجاد شده برای دسترسی هکر‌ها برطرف شد، اما شواهد نشان می‌دهد که تحقیقات اتحادیه اروپا به نتیجۀ متفاوتی رسیده است.


سال ۲۰۱۸ میلادی به دنبال تصویب قانون حفاظت از داده‌ها، اختیارات رگلاتوری در اتحادیۀ اروپا تا حد زیادی افزایش پیدا کرد، بعد از این تاریخ نهاد ناظر بر فضای مجازی این اتحادیه مجاز شد که چنانچه پلتفرمی از مقررات اتحادیه تخطی کرد تا سقف ۴درصد از درآمد سالیانۀ آن را به عنوان جریمه لحاظ کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: