کد خبر: ۳۸۹۰۲۲
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
صندوق بیمه کشاورزی در ششمین نمایشگاه شیلات، آبزیان و صنایع وابسته حضوری فعال و تاثیرگذار داشت.

حضور فعال صندوق بیمه کشاورزی در نمایشگاه شیلات و در جمع آبزی پروران

ششمین نمایشگاه شیلات، آبزیان و صنایع وابسته، از ۲۹ آبان تا دوم آذر ماه ۱۴۰۱ در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه، صندوق بیمه کشاورزی حضور چشمگیری داشت، زیرا چشم صنعت آبزیان به حمایت‌های بیمه دوخته شده به ویژه وقتی که در نتیجه وقوع خطرات قهری و طبیعی یا شیوع بیماری ها، یک باره سرمایه گذاران این صنعت در آستانه زیان و حتی ورشکستگی قرار می‌گیرند.


در این رابطه علی ایزدی کارشناس مسئول معاونت طرح توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شیلات ایران، سیاست‌های توسعه‌ای در این زمینه را تشریح کرد و گفت: برای سازمان شیلات تکلیف شده که ظرفیت تولیدش را به دو برابر افزایش دهد. وی افزود: تشخیص داده شد ه که بخشی از این افزایش تولید در حوزه قفس دیده شود که برنامه ریزی شد در قالب برنامه هفتم توسعه تحقق یابد.


در ادامه فرهام نوروزی رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان گسترش فناوری دریایی شریف، از پرورش میگو در قفس به عنوان یک صنعت جدید یاد کرد و گفت: اطمینان سرمایه گذاران در فرا ساحل کمتر است. وی با تاکید بر اینکه ریسک‌های دریا نسبت به ساحل بیشتر است گفت: صنعت بیمه نقش کلیدی در زمینه صنعت پرورش ماهی در قفس ایفا می‌کند. نوروزی افزود: برای جذب سرمایه گذار به صنعت پرورش ماهی در قفس، باید صندوق بیمه کشاورزی، حمایت‌های لازم را به عمل آورد.


همچنین نصیر شیدایی کارشناس مسئول اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: آبزی پروری نسبت به صنعت و بخش‌های دیگر، از ریسک‌های بالاتری برخوردار است، زیرا با یک موجود زنده روبرو هستیم. وی با تاکید بر اینکه شرایط اقلیمی و بیماری‌های مختلف همواره آبزیان را تهدید می‌کند گفت: تهدید آبزیان ریسکی است که یک سازمان یا یک شرکت بیمه باید این ریسک را پوشش دهد، بنابراین دولت از طریق صندوق بیمه کشاورزی از سرمایه گذاری تولید کنندگان در بخش آبزیان حمایت می‌کند و ریسک‌های آن‌ها را پوشش میدهد. شیدایی با یادآوری اینکه در سال ۹۸ بیمه اجباری از طریق وزیر وقت به صندوق بیمه کشاورزی ابلاغ شد گفت: بیمه محصولات کشاورزی مطرح شد و طرح آن آغاز گردید که از مترقی‌ترین بیمه‌های آبزیان در دنیاست. شیدایی با تاکید بر اینکه در جهان چنین بیمه‌ای نداریم که از مبادی تولید طراحی شود و تمامی مراحل آبزی پروری تولید و پرورش آن تحت پوشش قرار گیرد گفت: صندوق بیمه کشاورزی از تجربیات عملی تشکل‌ها استفاده می‌کند و برای تدوین دستورالعمل‌های بیمه آبزیان، از نمایندگان تشکل‌ها در تمامی جلسات بهره می‌گیریم. وی گفت: در بیمه تکمیلی عواملی که شرایط بیمه پذیری دارند، به صورت الحاقی تحت پوشش قرار می‌دهیم. قطع برق یا همگانی شدن بیماری‌هایی که تلفات شماری می‌شوند، در بیمه تکمیلی تحت پوشش قرار می‌دهیم.


از سوی دیگر قاسم مشرقی کارشناس مسئول اداره کل پایش و ارزیابی خسارت صندوق بیمه کشاورزی گفت: تمامی بیمه‌هایی که در صندوق اجرا میکنیم، با دریافت حداقل حق بیمه، می‌توان بیمه را اجرایی کرد. وی گفت: در تمامی بخش‌های زیر مجموعه آبزیان، بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت یک درصد از سرمایه گذاری که انجام میدهد، یک بیمه نامه بخرد و خیال خودش را از بابت مخاطراتی که احتمال دارد برایش اتفاق بیفتد، راحت کند. مشرقی با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی یک بیمه منحصربه‌فرد و کارا در دنیاست گفت: به پرورش دهندگان توصیه می‌کنیم که به سمت بیمه بیایند تا خیالشان از مخاطراتی که پرورش را تهدید می‌کند، راحت باشد. وی با تاکید بر اینکه پرورش دهندگان باید تمام هم و غم خود را برای پرورش آبزیان و اصول پرورش دادن قرار دهند گفت: در سال‌های اخیر به دلیل برخی مشکلات همچون واردات، برخی بیماری‌ها شیوع پیدا کرد که خوشبختانه تحت پوشش صندوق بیمه است. مشرقی با اعلام اینکه برخی بیماری‌های آبزیان واکسن دارند که پرورش دهندگان از واکسن‌ها استفاده می‌کنند و از خسارت احتمالی جلوگیری می‌شود گفت: برخی بیماری‌ها واکسن ندارد. در بیماری‌هایی که واکسن دارند، کنترل شرایط بهداشتی و اقدام به ضوابط قرنطینه می‌تواند از درگیری واحد به بیماری‌ها جلوگیری کند، بنابر این واحد‌هایی که اصول بهداشتی را رعایت کنند، غرامت بالاتری به آن‌ها پرداخت می‌شود و هیچ کسر مدیریتی صورت نمی‌گیرد، اما واحد‌هایی که از واکسن استفاده نکرده باشند، شامل کسر مدیریتی از غرامت میشوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: