April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
رئیس کل بیمه مرکزی ایران خبر داد؛
کد خبر: ۳۸۹۰۵۱
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه پروژه کروکی آنلاین (برخط) به زودی در کشور اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۸ میلیون ایرانی بیمه‌نامه زندگی خریداری کردند.

پروژه کروکی آنلاین به زودی در کشور اجرا می‌شود

مجید بهزادپور امروز در حاشیه بیست و نهمین همایش ملی بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه بیمه مرکزی دنبال استفاده از فناوری‌های نوین دیجیتال در صنعت بیمه است، اظهار داشت: پروژه کروکی آنلاین در تصادفات بیمه شخص ثالث به صورت مشترک با پلیس اجرا می‌شود، این طرح ابتدا در قم به صورت آزمایشی اجرا شد، در حال حاضر تجهیزات سخت‌افزار آن از خارج کشور خریداری و وارد شده است، از نظر تجهیزات آمادگی وجود دارد و به زودی دوره آموزش آن برگزار می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بعد از اجرای آزمایشی این طرح در قم به زودی پروژه کروکی آنلاین در سراسر کشور اجرا می‌شود و حداکثر تا یک ماه آینده این طرح در همه کشور اجرا خواهد شد.

بهزادپور همچنین در مورد استقبال مردم از بیمه‌های عمر و زندگی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۸ میلیون نفر ایرانی بیمه‌نامه عمر خریداری کرده‌اند و استقبال خوبی در این زمینه وجود دارد، اما هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد. باید فرهنگ بیمه در جامعه همه‌گیر شود. ما در برخی از متون کتاب‌های درسی مباحث بیمه را وارد کرده‌ایم.

وی با اشاره به نتیجه نظرسنجی یک مؤسسه پژوهشی گفت: رضایت مردم از بیمه‌نامه‌های تکمیلی درمان دو برابر شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین با بیان ا ینکه در ۹ ماه گذشته قدم‌های خوبی برای دیجیتالی کردن صنعت بیمه برداشته شده است، اظهار داشت: ما هنوز از وضعیت راضی نیستیم. باید سرعت استفاده از فناوری اطلاعات و تنوع‌بخشی به خدمات بیمه‌ای بیشتر شود.

مجید بهزادپور در مورد حضور بیمه در کشور‌های منطقه گفت: این مسئله تحت تأثیر تحریم‌ها قرار دارد و ما به اندازه ظرفیت صنعت بیمه در کشور‌های همسایه حضور نداریم. البته همکاری‌هایی با کشور عراق شروع شده است. مهم‌ترین مسئله آن مدیریت و ارزیابی سرمایه‌گذاری و ریسک سرمایه‌گذاری در عراق است.

وی بیان کرد: مکاتباتی با وزارت امور خارجه انجام شده که هر قراردادی با کشور‌های خارجی باید ردپای صنعت بیمه هم باشد تا سرمایه‌گذاری از نظر بیمه تضمین داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین در مورد حضور شبکه فروش در صنعت بیمه با طرح‌های فروش آنلاین گفت: در حال حاضر بین ۷۵ تا ۸۰ درصد فروش بیمه نامه مربوط به شبکه فروش است و این بخش را حذف نمی‌کنیم، البته برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه علاوه بر به کارگیری روش‌های آنلاین فروش بیمه باید شبکه فروش هم تقویت شود و شبکه فروش را به فناوری‌های نو و دانش‌بنیان مجهز کنیم.

به گفته بهزادپور، جایگاه بیمه مرکزی از نظر قانونی حمایت از بیمه‌گذاران است و شرکت‌های بیمه‌گر خودشان از طریق سندیکا سخنگو دارند و همایش روز ملی صنعت بیمه به صورت علمی برگزار می‌شود و درخواست‌های صنفی در محافل دیگر مطرح می‌شود.

وی تأکید کرد: خدمات صنعت بیمه و فروش بیمه‌نامه و ارائه محصولات و اخذ مجوز‌ها در بستر فناوری اطلاعات و دیجیتال انجام می‌شود. در بحث نظارت بر صنعت بیمه هم به صورت هوشمند و نظارت‌ها براساس هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: