April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۱۰۸
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
0
کاخ سفید می‌گوید عربستان و امارات در آزادی اسرای آمریکایی و روسی نقش «میانجیگری» نداشته اند.

واشنگتن: عربستان هیچ نقشی در تبادل اسرای آمریکایی و روسی نداشت

کاخ سفید تاکید کرد آزادی اسرای آمریکایی تنها بین واشنگتن و مسکو مذاکره شده و اظهارات عربستان مبنی بر میانجیگری در چنین اقدامی صحت ندارد.

به گزارش رویترز، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره نقش عربستان در این رویداد گفت: «تن‌ها کشور‌هایی که بر سر این توافق مذاکره کردند، آمریکا و روسیه بودند. هیچ میانجیگری در کار نبود.»

سخنگوی کاخ سفید در خصوص اینکه تبادل اسرا در فرودگاه ابوظبی انجام شده گفت: «ما از امارات برای تسهیل استفاده از قلمرو خود برای انجام مبادله سپاسگزاریم. ما همچنین از کشور‌های دیگر از جمله عربستان که موضوع آمریکایی‌های بازداشت شده را با روسیه مطرح کردند، سپاسگزاریم».

پیش از این، رئیس امارات و ولیعهد عربستان در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند در حال میانجی‌گری برای آزادی بریتنی گرینر، بسکتبالیست آمریکایی هستند. این بسکتبالیست آمریکایی با شخصی به نام ویکتور بوت، که ادعا می‌شود دلال اسلحه روس‌تبار بوده مبادله شده است. بوت پیشتر در آمریکا به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. یک مقام آمریکایی اعلام کرد این تبادل در در فرودگاه ابوظبی در امارات انجام شده است.

گرینر ۳۲ ساله هفدهم فوریه در فرودگاه مسکو دستگیر و به اتهام حمل مواد مخدر به ۹ سال زندان محکوم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: