کد خبر: ۳۸۹۱۵۲
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
متهمان پرونده سوء قصد به جان رئیس جمهور ونزوئلا به تحمل ۳۰ سال حبس محکوم شدند.

۳۰ سال حبس برای ۳ متهم پرونده ترور نافرجام مادورو

سه فرد متهم به سوء قصد به جان نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در سال ۲۰۱۸، به اشد مجازات در این کشور محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع نزدیک به خانواده‌های خوان کارلوس ماروفو، خوان فرانسیسکو رودریگس، دو نظامی بازنشسته و ماریا دلگادو تابوسکی، که پس از حمله پهپادی به مراسمی با حضور مادورو بازداشت شدند، اینک به جرم تروریسم، خیانت به میهن و عضویت در گروه‌های خرابکار، به تحمل ۳۰ سال حبس محکوم شده اند.

جلسه رسیدگی به پرونده عصر روز پنجشنبه آغاز شد و صبح جمعه به وقت کاراکاس پایان یافت. ماریا دلگادو تابوسکی، ۴۸ ساله، دارای ملیت ونزوئلایی-اسپانیایی و خواهر عثمان دلگادو تابوسکی، فردی مقیم آمریکا است که از سوی دولت مادورو متهم به تامین مالی حمله علیه رئیس جمهور این کشور آمریکای لاتین شده است.

گفته می‌شود که او دو پهپاد برای اجرای طرح حمله به مادورو فراهم کرده است. این دو پهپاد روز چهارم اوت ۲۰۱۸، نزدیک جایگاه رئیس جمهور در مراسمی نظامی منفجر شدند.

متهمان از زمان بازداشت یعنی سه سال و هشت ماه پیش تاکنون، در بازداشتگاه اداره کل ضد جاسوسی نظامی (DGCIM) ونزوئلا، در کاراکاس به سر می‌برند.

بستگان متهمان خواستار آن شدند تا آن‌ها بنا به دلایل جسمی، حبس خانگی شوند و از دولت‌های اسپانیا و ایتالیا نیز خواستند در موضوع دخالت کنند. هفده متهم دیگر این پرونده، از جمله خوان رکوزنس، نماینده سابق مخالف دولت، در ماه اوت به حبس‌هایی از پنج تا ۳۰ سال محکوم شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: