سخنگوی کمیسیون اجتماعی از بی توجهی به بخش گردشگری انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۹۲۶۹
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران کشوری چندین هزار ساله است گفت: به واسطه سابقه تاریخی، ایران ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد که باید از آن استفاده شود.

گردشگری داخلی و خارجی در کما

حسن لطفی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به واسطه اتفاقاتی است که در تمامی سال‌های گذشته در مسیر تمدن ایران اتفاق افتاده است گفت: ایران یکی از بهترین کشور‌ها در جهان است که می‌تواند به واسطه ظرفیت هایش گردشگر پذیر باشد.


وی با اعلام اینکه گردشگری به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود گفت: گردشگری داخلی در ایران به صورت هدفمند و منطقی صورت نمی‌گیرد و هجوم یک باره مردم به مناطق شمالی و بی توجهی به ظرفیت بخش‌های دیگر کشور نشان می‌دهد که در زمینه گردشگری داخلی هیچ برنامه‌ای نداریم.


نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در زمینه گردشگری خارجی نیز به اهداف خود دست نیافته ایم گفت: باید بپذیریم که در زمینه گردشگری خارجی نیز بدون برنامه هستیم، زیرا اگر برنامه داشتیم، از فرصت جام جهانی برای جذب گردشگر استفاده می‌کردیم، اما می‌بینیم که جام جهانی روز‌های پایانی خود را طی می‌کند در حالی که گردشگران ورزشی حاضر در قطر حتا برای اقامت هم به ایران نیامدند.


وی با تاکید بر اینکه اگر فقط به گردشگری داخلی اکتفا کنیم، به اهداف توسعه گردشگری که در جهان مطرح می‌شود، دست نخواهیم یافت گفت: با توجه به اهمیت جذب گردشگر خارجی، لازم است ارتباط مستمر و گسترده‌ای با کشور‌های جهان داشته باشیم تا بتوانیم گردشگران خارجی را جذب کنیم.


لطفی بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌ها به ویژه زیرساخت‌های کلیدی برای جذب گردشگر خارجی تاکید کرد و گفت: باید شرایط برای حضور گردشگر خارجی فراهم شود و هنگامی که گردشگری خارجی ایران را انتخاب می‌کند، با خیال راحت گزینه ایران را برای سفر برگزیند.


وی با اشاره به اینکه برای مدیریت بحث گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعریف شده گفت: دولت به همراه وزیر گردشگری با منابع مالی که در اختیار دارند، باید زیرساخت‌های گردشگری را فراهم کنند.


سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی براستفاده از توان بخش خصوصی در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: این یک واقعیت است که بخش خصوصی توان وانگیزه لازم را دارد.

 

وی از بی توجهی دستگاههای مربوط به بخش گردشگری انتقاد کرد و گفت:گردشگری داخلی و خارجی در کما قرار دارد زیرا هیچ برنامه ای برای هدفمند کردن آن وجود ندارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: