کد خبر: ۳۸۹۴۲۸
۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0

آشنایی با دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش یکی از انواع دستگاه های بسته بندی محسوب می‌شود که کاربرد آن بسته بندی مواد غذایی، محصولات صنعتی و ... است. این دستگاه ها در صنایع غذایی، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها، مشاغل خانگی و کسب و کارهای مختلف استفاده می‌شود.

بسته بندی با رول سلفون در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین روش‌های بسته بندی محصولات به خصوص محصولات غذایی میباشد که به وسیله دستگاه‌های سلفون کش دستی و یا اتوماتیک انجام می‌گیرد. استفاده از سلفون برای بسته بندی محصول، علاوه بر زیبایی، باعث محافظت از محصول در برابر رطوبت، گرد و غبار، خاک، آلودگی و ... از زمان تولید تا مصرف می‌شود.

دستگاه استرچ کش

دستگاه‌های سلفون کش با نام سلفون پیج و یا استرچ کش نیز شناخته می‌شوند. دستگاه سلفون کش برای بسته بندی قارچ، سالاد، سبزیجات، میوه، ماهی، میگو، مرغ، گوشت، سوسیس، کالباس، غذای بیرون بر، شیرینی و ... استفاده می‌شوند. کار با این دستگاه‌ها بسیار آسان بوده و باعث افزایش سرعت بسته بندی محصولات می‌شود. برای بسته بندی محصولات با استفاده از این دستگاه‌، می‌توانید از سلفون، نایلون شرینک و یا حتی نایلون حبابی استفاده نمایید.

دستگاه‌های سلفون کش به سه دسته: اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می‌شوند. مدل نیمه اتوماتیک آن بسیار کم یاب است اما مدل‌های اتوماتیک و دستی در بازار فراوان هستند. فروش دستگاه‌های سلفون کش دستی (رومیزی) بسیار بیشتر از دستگاه‌های اتوماتیک هست. زیرا هم قیمت پایین‌تری دارند و هم نحوه کار با آن‌ها بسیار آسان‌تر است.

آشنایی با دستگاه سلفون کش

آشنایی با انواع دستگاه سلفون کش

پر استفاده‌ترین مدل‌های دستگاه سلفون کش، سلفون کش‌های دستی و اتوماتیک هستند. برای آشنایی با این دو دستگاه با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

دستگاه استرچ کش دستی

سلفون کش دستی یکی از پرمصرف‌ترین دستگاه‌های بسته بندی بوده و در اغلب فروشگاه‌های کوچک عرضه کننده مواد پروتئینی و در مشاغل خانگی استفاده می‌شود. این دستگاه از نظر ابعاد بسیار کوچک بوده و فضای کمی را در کارگاه اشغال می‌کند. شما می‌توانید این دستگاه را روی میز قراردهید و از آن استفاده نمایید. به همین دلیل به آن دستگاه سلفون کش رومیزی نیز گفته می‌شود.

کار با این دستگاه‌ها بسیار آسان است. دستگاه سلفون کش دستی دارای جای رول، المنت برش و صفحه اتو از جنس تفلون هست. در ابتدای کار اپراتور سلفون را در جای مخصوص رول سلفون قرارداده و آن را از زیر محصول عبور می‌دهد. در مرحله بعد سلفون را به دور محصول پیچیده و آن را بسته بندی می‌کند. سلفون اضافی به وسیله المنت حرارتی برش داده می‌شود. سپس انتهای سلفون را زیر ظرف محصول جمع کرده و آن را روی صفحه اتو تفلونی دستگاه قرار می‌دهد. با این کار سلفون‌ها به اتنهای ظرف می‌چسبد تا بسته بندی محصول به راحتی باز نشود.

این دستگاه قابلیت تنظیم دمای صفحه اتو را نیز دارد. هرچه سلفون مورد استفاده برای بسته بندی نازک‌تر باشد نیاز است دمای صفحه اتو کمتر باشد و هرچه از سلفون ضخیم‌تری استفاده شود باید دمای صفحه اتو دستگاه بالاتر باشد. کنار کلید تنظیم دمای صفحه اتو، یک چراغ وجود دارد که با استفاده از آن می توانید دمای صفحه اتو را مشاهده نمایید. هرچه این چراغ پرنورتر باشد دما صفحه بالاتر است و هرچه کم نورتر باشد دما پایین‌تر است.

مزایای دستگاه سلفون کش دستی

امروزه بسته بندی مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت عرضه محصولات غذایی به بازار، لازم است که ابتدا آن را داخل بسته بندی‌های مناسبی قراردهید تا از نظر بهداشتی بتواند خریداران را راضی نماید. بسته بندی با استفاده از دستگاه سلفون کش علاوه بر بهداشتی بودن، به دلیل شفافیت بالا، باعث می‌شود خریداران بتوانند محصول داخل بسته بندی را مشاهده نموده و از کیفیت و بهداشت آن اطمینان حاصل نمایند.

دستگاه سلفون کش دستی برای بسته بندی انواع سبزیجات و مواد پروتئینی کاربرد دارد. زیرا سلفون‌هایی که در این دستگاه استفاده می‌شوند، دارای روزنه‌های ریزی هستند و به غیر از محافظت از محصول در مقابل آلودگی‌ها قابلیت تنفس نیز دارند که باعث می‌شود محصول ماندگاری زیادی داشته باشد. البته این دستگاه قابلیت بسته بندی محصولات دیگری را نیز دارد. برای نمونه شما می‌توانید به جای سلفون مخصوص مواد غذایی، سفون‌های صنعتی را خریداری نمایید و با استفاده از آن‌ها، مواردی مانند جعبه محصولات را بسته بندی نمایید.

سلفون از نایلون‌های نازک و پلاستیکی ساخته شده است که نسبت به دیگر مواد مورد استفاده در بسته بندی محصولات، بسیار ارزان‌تر هستند؛ همچنین خود دستگاه سلفون کش دستی نیز قیمت مناسبی داشته و مصرف برق پایینی دارد. اگر بخواهیم به یک دستگاه بسته بندی مقرون به صرفه اشاره نماییم، یکی از اولین اسم‌هایی که به ذهنمان می رسد، دستگاه سلفون کش دستی خواهد بود.

دستگاه استرچ کش اتوماتیک

دستگاه سلفون کش اتوماتیک به منظور بسته بندی با تیراژ بالا در مصارف صنعتی و تجاری کاربرد دارد. همچنین برای بسته بندی محصولاتی که نیاز است با استفاده سلفون‌های محکم و ضخیم بسته بندی شوند، استفاده می‌شود. این دستگاه با کمترین میزان دخالت اپراتور در مراحل بسته بندی کار می‌کند و بیشتر بخش‌های کار توسط خود دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می‌گردد.

برای شروع کار ابتدا بسته‌ها و یا محصولات مورد نظر برروی پالت دستگاه قرار داده می‌شوند. برای قراردادن این محصولات روی پالت در اکثر مواقع از لیفتراک استفاده می‌کنند. ضخامت سلفونی که در بسته بندی این نوع محصولات استفاده می‌شود بسته به وزن و شرایط محصول متفاوت خواهد بود. این دستگاه امکان تنظیم میزان کشش سلفون و تعداد دور های پیچش سلفون به دور محصول را دارد.

قیمت دستگاه سلفون کش

قیمت این دستگاه تحت تاثیر موارد مختلفی قرار دارد؛ جنس بدنه، جنس و کیفیت قطعات، نوع آلیاژی که در ساخت دستگاه به کار رفته است، کیفیت بورد دستگاه، کیفت المنت‌های آن مانند المنت برش و صفحه اتو از جلمه موارد تاثیر گذار در قیمت دستگاه سلفون کش (استرچ کش) هستند.

خرید دستگاه استرچ کش

نکته مهم در خرید دستگاه سلفون کش این است که در ابتدا حجم محصولات، تیراژ روزانه و میزان رطوبتی که محصول یا محیط کار شما دارد را در نظر بگیرید. سپس با توجه به اطلاعات بالا بهترین دستگاه سلفون کش را کار خود انتخاب و خریداری نمایید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت صنعتگران، یک دستگاه سلفون کش با کارایی ایده آل برای کسب و کار خود خریداری نمایید. لازم به ذکر است تمامی دستگاه‌های بسته بندی و سلفون کش موجود در سایت صنعتگران با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌گردند.

در فروشگاه اینترنتی صنعتگران می‌توانید انواع مختلف دستگاه سلفون کش، سیل لیوان، شرینک و ... را از برترین برندها و با بهترین قطعات و مواد مصرفی خریداری کنید.

همکاران ما در واحد فروش آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در اتباط با محصولات هستند و شما را برای خرید بهترین و مناسب‌ترین محصول راهنمایی می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: