April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۴۹۹
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در ژنو، آمریکا و اوکراین را به نقض معاهده سلاح های بیولوژیک متهم کرد.

مسکو: آمریکا و اوکراین ناقض معاهده تسلیحات بیولوژیک هستند

گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو اعلام کرد، واشنگتن و کی یف با انجام فعالیت‌های نظامی و بیولوژیک در خاک اوکراین این معاهده را نقض کرده اند.

به نقل از راشاتودی، وی افزود، روسیه با هرگونه اقدامی در نزدیک مرز‌های خود که امنیت ملی این کشور را تهدید کند مخالف است.

نماینده روسیه در سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی در ژنو تاکید کرد، روسیه با هرگونه فعالیت سازمان‌های نظامی خارجی در نزدیک مرز‌های خود که امنیت ملی این کشور را تهدید کند و به عوامل بیماری‌های خطرناک مربوط باشد به شدت مخالف است.

گاتیلوف افزود، آمریکا و اوکراین آشکارا معاهده سلاح‌های بیولوژیک را با انجام فعالیت‌های نظامی و بیولوژیک خود در اوکراین نقض کرده اند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: با توجه به همه اسناد و مدارکی که در اختیار داریم می‌توانیم بگوییم سلاح‌های بیولوژیک و موارد وابسته به آن در فاصله بسیار نزدیک به مرز‌های روسیه تولید شده است، به ویژه که آمریکا و متحدان آن در خارج از مرز‌های خود فعالیت‌های نظامی و بیولوژیک انجام داده اند و سازمان‌های نظامی و پیمانکاران آن‌ها در بخش خصوصی در این فعالیت‌ها مشارکت داشته اند.

رئیس هیئت روسیه در نهمین نشست معاهده سلاح‌های بیولوژیک در ژنو اعلام کرد روسیه امکان ایجاد ساز وکار‌هایی برای تقویت این معاهده را بررسی کرده است.

کنستانتین وارونتسوف رئیس هیئت روسیه در نشست معاهده سلاح‌های بیولوژیک گفت: متاسفانه برخی اولویت‌های کشور ما و برخی مسائل فوری که در این نشست باید بررسی و حل شوند هنوز حل نشده باقی مانده اند. سوالات ما درباره فعالیت‌های بیولوژیک مختلف شامل فعالیت آزمایشگاه‌های بیولوژیک در خاک اوکراین که ناقض معاهده است، از آن جمله به شمار می‌رود.

گاتیلوف اعلام کرد، آمریکا و کشور‌های غربی تلاش کردند طرح‌های پیشنهادی روسیه برای جلوگیری از سیاسی شدن معاهده سلاح‌های بیولوژیک را نادیده بگیرند.

پایان نشست معاهده سلاح‌های بیولوژیک و سمی در ژنو به معنای توافق درباره همه مسائل مورد اختلاف بخصوص مسائل مربوط به شکایات مکرر روسیه از آمریکا و اوکراین به سبب نقض مکرر این معاهده که امنیت ملی روسیه را تهدید می‌کند، نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: