April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۵۰۳
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
0
سازمان هواشناسی کشور از نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور و بارش برف و باران وزش باد شدید و رفع تدریجی آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی با شروع بارش‌ها خبر داد.

آغاز بارش برف و باران در بیش از ۱۵ استان از امروز

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز (۱۴ دی) با نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، شمال و غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان، در بخش‌هایی از غرب و جنوب اصفهان، همدان، زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه شدت بارش در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر انتظار می‌رود. پنجشنبه (۱۵ دی) در غالب مناطق کشور به‌جز جنوب شرق بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در این روز شدت بارش در بخش‌هایی از شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر خواهد بود.

جمعه (۱۶ دی) در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و برای هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۷ دی) نیز در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، ارتفاعات البرز و غرب کشور و یکشنبه (۱۸ دی) در شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

بنا بر گزارش هواشناسی، از بعدازظهر یکشنبه (۱۸ دی) نیز در سواحل غربی دریای خزر بارش باران و در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز برای سواحل دریای خزر و اردبیل روند افزایش دما انتظار می‌رود. امروز دریای عمان و تنگه هرمز به‌تدریج خلیج فارس و پنجشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

طبق گزارش هواشناسی کشور، آلودگی هوای کلان‌شهر‌ها از امروز با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، به تدریج کاهش می‌یابد. طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، امروز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده و در روز پنجشنبه به غیر از جنوب شرق کشور، در اکثر نقاط شاهد بارش باران خواهیم بود که همین شرایط سبب مطلوب شدن هوا در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران ۲ دو روز آینده نیز اعلام کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ دی) نیمه‌ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها بارش باران با احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۶ دی) نیمه‌ابری و بارش پراکنده و در شب کاهش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای برف و کولاک در کشور هشدار صادر شد
یک کارشناس هواشناسی نیز با اعلام هشدار نارنجی برای ۴ استان گفت: سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف، کولاک برف و سرمای هوا در ۴ استان هشدار صادر کرده است.

کبری رفیعی گفت: سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و کولاک برف و سرمای هوا در چهار استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و اصفهان هشدار نارنجی صادر کرده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: این شرایط بعدازظهر چهارشنبه استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب لرستان و پنج‌شنبه غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب و غرب اصفهان را فرا می‌گیرد.

او می‌گوید: انسداد جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی به ویژه محور‌های روستایی سردسیر، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در انتقال حامل‌های انرژی سوخت، برق و گاز از جمله پیامد‌های مخاطره آمیز این شرایط اعلام شده است.

رفیعی تاکید کرد: توصیه شده است برای کاهش آثار مخاطره‌آمیز سامانه اقداماتی نظیر آمادگی دستگاه‌های اجرایی مسئول و دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در شهر‌ها و محور‌های مواصلاتی، پرهیز از رفت و آمد‌های غیرضروری در سفر‌های بین شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو و مدیریت حامل‌های انرژی انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: