کد خبر: ۳۹۰۵۵۰
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
0

با گذشت زمان و پیشرفت صنایع مختلف صنعت ساخت ساز هم دستخوش تغییراتی بزرگ و کوچک شده است، ساندویچ پانل یک نوع از مصالح پیش ساخته ساختمانی و سازه ای است که از نظر صرفه اقتصادی نسبت به مصالح سازه و ساختمان سنتی مانند گچ، آجر، سیمان و... بسیار بهتر است.

درسال 1380 پنل ساندویچ در بازار ایران وارد شد در آن زمان به دلیل ارزان تر بودن قیمت مصالح ساختمانی سنتی و پایین تر بودن هزینه اجرا پانل زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما با گذشت زمان و ایجاد تورم پول در بازار داخلی ایران سبب شد تا این مصالح ساختمانی پیش ساخته مورد توجه سازندگان و مهندسان قرار بگیرد در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کاربرد پانل های ساندویچی بپردازیم.

ساختار ساندویچ پانل

ورق فلزی و فوم از اصلی ترین متریالی است که در ساختار پانل ساندویچ مورد استفاده قرار گرفته است تولید و ساختار منسجم و عایق بودن از اصلی ترین مواردی است که سبب توجه بسیار به این نوع مصالح ساختمانی شده است.

ساندویچ پانل می‌تواند از نوع سقف و دیوار باشد که به آن پانل سقفی و پانل دیواری می‌گویند نوع سقفی دارای شیار(گام) بر روی ورق فلزی استفاده شده می‌باشد در نوع دیواری هم عمدتاً ورق های استفاده شده به صورت صاف(فلت) است که در ادامه به معرفی نوع دیواری و سقفی پنل می‌پردازیم.

ورق ساندویچ پانل چیست

ورق از نوع گالوانیزه یا آلوزینک از انواع ورق ساندویچ پانل است که از نظر قیمت بسیار ارزان تر از ورق های دیگر موجود در بازار است، برای مثال ورق آلومینیوم هم در ساندویچ پنل استفاده می‌شود اما از نظر قیمت ورق آلومینیوم به صرفه نیست همچنین ورق آلومینیوم ساندویچ پانل بسیار نرم و شکننده است و تنها در مصارف خاص صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این موضوع را باید در نظر گرفت که استفاده از چه نوع ورق بستگی به کاربرد شما از سازه ساخته شده دارد که قبل از خرید حتما باید با مرکز ساندویچ پانل ایران مشورت کنید تا در طولانی مدت سازه شما پایدار تر و بهتر باشد و بتواند پاسخ گوی نیاز شما باشد که دچار ضرر در خرید و پس از آن نشوید.

فوم ساندویچ پانل چیست

هر آنچه که می‌خواهید می‌توانید از انواع فوم های ساندویچ پانل دریافت کنید، حال این موضوع به چه معنا است یعنی اگر می‌خواهید یک سازه ای داشته باشید که عایق صدا باشد و عایق دما باید از نوع خاصی از فوم پانل به نام پشم سنگ یا پشم شیشه استفاده کنید یا اگر بخواهید یک سازه نسوز داشته باشید معمولاً کارخانه جات که دارای دمای بالای کارگاهی هستند باید از این نوع فوم ساندویچ پنل استفاده کنند که نام آن پلی‌اورتان یا پلی‌یورتان می‌باشد که خود دارای دو نوع کند سوز و نسوز است.

پس قبل از خرید ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی باید در نظر داشته باشید که کاربری سازه شما چیست و چرا باید از فوم های مختلف در بخش های مختلف سازه خود استفاده کنید، همچنین به دلیل اختلاف قیمتی در بین فوم های تولید شده سبب می‌شود هزینه های شما بهینه تر باشد پس قبل از خرید حتما از یک نصاب ساندویچ پانل یا متخصصین فعال در این زمینه پرس و جو کنید.

ساندویچ پانل دیواری چیست

ساندویچ پانل دیواری

همانطور که پیشتر گفتیم پانل دیواری برای سازه، ساختمان، سوله و کانکس مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای ورق از نوع موارد گفته شده و فوم هم نسبت به کاربری ممکن است متفاوت باشد ساخته شده است. نوع دیواری معمولاً سبک تر و ارزان تر از نوع سقفی است روش تولید ساندویچ پانل دیواری به دو روش دستی(دیسکانتینیوز) و تمام اتوماتیک(کانتینیوز) تولید می‌شود، طبیعتاً تولید به روش اتوماتیک صرفه اقتصادی بهتری دارد چرا که کیفیت بهتری را خواهد داشت.

از انواع ساندویچ پانل دیواری می‌توانیم به پانل دیواری پشم سنگ، پانل دیواری پلی اورتان، ساندویچ پانل دیواری اکس‌پی‌اس(XPS) اشاره کرد که در بازار ایران طرفداران زیادی را دارد.

از انواع ورق ساندویچ پنل دیواری می‌توانیم به پانل دیواری ورق آلوزینک، پانل دیواری ورق گالوانیزه، پانل دیواری ورق آلومینیوم اشاره کرد که از پر کاربرد ترین و به صرفه ترین موارد موجود در بازار می‌باشد.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری

پانل دیواری برای سردخانه، سوله پانلی، اتاق تمیز(کلین روم) مورد استفاده قرار میگیرد همچنین با توجه به گران شدن مصالح ساخت و ساز سبب شده است از این نوع پانل برای ساخت خانه و ویلای پیش ساخته مخصوصاً در شمال کشور استفاده شود، سرعت بالا کیفیت و عایق بودن تمام دلایلی است که از آن برای ساخت و ساز مدرن استفاده می‌شود.

قیمت ساندویچ پانل دیواری

همانطور که مشخص است با توجه به تورم قیمتی و جابه‌جایی روزانه قیمت انواع ورق و انواع فوم ساندویچ پنل ها نمی‌توانیم قیمتی دقیق از آن را به صورت رسمی در سرتاسر وب مشاهده کنیم و حتماً باید به صورت روزانه محاسبه و اطلاع رسانی شود که کار دشواری می‌باشد پس برای اطلاع از قیمت های روز باید با یک تیم خبره و متخصص تماس گرفته شود تا بسته به نیاز شما بهترین نوع پانل و قیمت آن را به شما اطلاع بدهند مرکز پانل با تیمی متخصص و با سابقه می‌تواند یکی از شرکت هایی باشد که به شما در این زمینه کمک می‌کند.

تولید کنندگان ساندویچ پانل دیواری

در ایران شرکت های مختلفی در زمینه تولید فعالیت دارند که با توجه به بالا رفتن قیمت ساندویچ پانل این روز ها شرکت تولید کننده در این زمینه هم بیشتر شده است. پس یکی دیگر از اصلی ترین موارد پیش از خرید پانل دیواری باید به آن توجه کرد نوع تولید کننده آن می‌باشد، اگر شما از یک تولید کننده به نام و مطرح در بازار خرید خود را انجام دهید می‌توانید طول عمر سازه خود را تضمین کنید تا در طولانی مدت دچار مشکلات سازه ای نشوید.

برخی از تولید کنندگان پانل که کیفیت خوبی را به شما ارائه می‌دهند عبارتند از:

  • کبیر پانل
  • تونیکس پانل
  • ساندویچ پانل ماموت
  • آریا بارون 
  • پارسین
  • فولاد غرب

شرکت های نام برده شده صرفاً به جهت اطلاع شما عزیزان از انواع برند های تولید کننده ساندویچ پانل در بازار ایران می‌باشد و هیچ گونه پیشنهادی در این زمینه به شما نمی‌دهیم که از کدامین تولید کنندگان پانل در ارتباط باشید اما بهتر است از پیش از خرید با یک مشاور خوب در این زمینه تماس داشته باشید تا بتواند به شما بهترین پیشنهاد را بدهد.

ساندویچ پانل سقفی چیست

ساندویچ پانل سقفی

از انواع دیگری است که در سقف و سازه های متفاوت استفاده می‌شود؛ شاهد شیار یا گام بر روی ورق های استفاده شده در این نوع پنل می‌باشیم، گام های موجود توسط دستگاهی به نام رول فرمینگ ایجاد می‌شود که به صورت دقیق و زیبا با فواصل دقیق از یک دیگر ایجاد شده اند. پانل سقفی دارای فوم های پلی اورتان ، اکس پی اس ، پشم سنگ و پلی استایرن است. سبکی وزن سازه توسط فوم های یاد شده یکی دیگر از مزیت های پانل سقفی است.

پانل سقفی در موارد مختلف استفاده می‌شود، ورق استفاده شده در این محصول از نوع آلوزینک گالوانیزه آلومینیوم است که بسته به نیاز و در خواست شما قابل تولید در شرکت های تولید کنند می‌باشد.

قیمت ساندویچ پانل سقفی

پانل ساندویچ مرکز

استعلام و داشتن قیمت روز پانل‌ساندویچ سقفی به صورت تلفنی و با صدور پیش فاکتور توسط تیم متخصص مرکز انجام می‌شود.

کاربرد ساندویچ پانل در کجا است

 

پانل ساندویچی نام دیگری است که در کاربرد های مختلف از آن استفاده می‌شود ساندویچ پانل به دلیل استحکام و قدرت در طول عمر و کیفیت می‌تواند در تمام ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار بگیرد در ادامه برخی از نمونه کاربرد های ساندویچ‌پنل را برای شما معرفی خواهیم کرد.

ساندویچ پانل برای تولید اتاق حمل بار کامیون و کامیونت استفاده می‌شود.

ساخت آشیانه هواپیما و... با استفاده از ساندویچ پانل سریع تر و بهتر از گذشته می‌باشد.

نیاز صنایع مختلف به داشتن یک محیطی ایزوله بدون ویروس و باکتری و ذرات معلق یعنی کلین روم یا همان اتاق تمیز با ساندویچ پانل امکان پذیر است به طوری که تمام استاندارد های روز در داخل آن رعایت شود.

ویلا پیش ساخته در سریع ترین زمان ممکن به کمک پنل دیواری و پنل سقفی امروزه امکان پذیر شده است.

بهینه سازی و آب بندی سقف انواع ساختمان و برج به وسیله ساندویچ پانل سقفی امروزه یکی از بهینه ترین گذینه هایی است که می‌توانید استفاده کنید.

ساخت کانکس از دیرباز مورد توجه بوده است کانکس های مختلف با ابعاد دلخواه را می‌توانید به کمک ساندویچ پنل در محل مورد نظر خود نصب و راه اندازی کنید.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دوست دار محیط زیست

از مواردی که می‌توانید به صورت مستقیم به اشاره کنیم عدم آلوده کردم محیط زیست توسط پانل ساندویچ است امروزه یکی از مهم ترین مواردی است که بسیاری از شرکت ها به آن توجه می‌کنند.

چرا ساندویچ پانل دوست دار محیط زیست است؟ این اولین سوالی است که در ذهن شما نقش می‌بندد پس بیاید باهم به بررسی این سوال و پاسخ به آن بپردازیم.

1- درصورت عدم نیاز و یا موارد دیگر پانل می‌تواند در محیط زیست تجزیه شود اما این موضوع به کیفیت و تداوم کاربرد آن تاثیری ندارد.

2- برای تولید پانل از آب برق و .... کم تری استفاده می‌شود نسبت به مصالح ساختمانی قدیمی گچ و سیمان و آجر و...

تنها دو دلیل گفته شده یکی از اصلی ترین مواردی است که امروزه از مشکلات ما و جهان است پس می‌توان با استفاده از پنل این مشکلات را در کشور از بین برد.

چرا از ساندویچ پانل استفاده کنیم

از اصلی ترین دلایلی که می‌توانیم در این مقاله نتیجه گیری کنیم از خرید پانل این است که قیمت آن نسبت به مصالح ساختمانی و زمان اجرا ساندویچ پانل توسط تیم نصب پانل بسیار سریع تر است پس اگر به دنبال ارزانی و کیفیت و سرعت هستید این نوع متریال برای ساخت شما بسیار کاربردی است. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید با مشاورین فروش مرکز ساندویچ پانل ایران در ارتباط باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: