April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۵۵۷
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
سردار رجایی گفت: روحیه خدمت‌گزاری در سیر و سلوک و مکتب سردار سلیمانی نهادینه شده است

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی از وی‍ژگی‌ها اخلاقی و بصیرت آن شهید سخن گفت

آیین گرامیداشت سالروز شهادت سردار سرافراز ایران حاج قاسم سلیمانی با حضور سرتیپ دوم پاسدار محمد رضا رجایی و با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا به همت اداره امور ایثارگران و ارتباطات مردمی سازمان منطقه آزاد کیش سه شنبه شب ۱۳ دی در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار محمد رضا رجایی همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در این مراسم با بیان این که سردار سلیمانی در دوران زندگی خودش تکلیف گرا بود و روحیه خدمت‌گزاری داشت؛ گفت: با مرور اجمالی در زندگی این شهید بزرگوار، به حضور گسترده و نقش پر رنگ ایشان در محرومیت زدایی در جنوب کرمان تا جنوب سیستان و بلوچستان و کمک به زلزله زدگان در بم تا سیل زدگان در خوزستان و حتی تا عرصه‌های بین المللی از احداث و توسعه عتبات برای زائرین پی می‌بریم.

وی تاکید کرد: روحیه خدمت‌گزاری در سیر و سلوک و مکتب سردار سلیمانی نهادینه شده است و در طول ۲۰ سال خدمت در نیروی مقدس قدس، ریالی حق ماموریت نگرفت و با حداقل امکانات، حداکثر خدمات را ارائه کرد.

سرتیپ دوم پاسدار محمد رضا رجایی با اشاره به حضور گمنام سردار سلیمانی در اصفهان و خدمات رسانی به جانبازان نخاعی گفت: در خدمتگزاری به ایثارگران­ و خانواده‌های شهدا و تکریم آنان پیشقدم بود.

رجایی با ذکر خاطره‌ی از حضور همرزم شهید خود در خط مقدم جبهه جنگ و تکنیک و تدبیر ایشان در جنگ‌ها که برگ برنده و رمز پیروزی رزمندگان بود؛ ادامه داد: شهید سلیمانی از تهدید‌ها فرصت ایجاد می‌کرد و در عرصه مدیریت سردارسلیمانی پیشتاز و پیشرو بود.

وی با اشاره به نقش پررنگ سردار سلیمانی در ایجاد انگیزه و حفظ روحیه در نیرو‌های سوری و استحکام بخشیدن به دولت سوریه گفت: سردار سلیمانی بصیر بود و درک عالی از ولایت، زمان شناسی و دشمن داشت.

سردار رجایی ادامه داد: سردار سلیمانی با مدیریت خود هسته‌های مقاومت را با حضور زینبیون از پاکستان، فاطمیون از افغانستان، حیدریون از عراق، انصارالله از یمن و حزب الله در لبنان تشکیل داد و سپر دفاعی در عمق خاک دشمن برقرار کرد و امروز ناراحتی اسرائیل این است که ما پشت دروازه‌های آنها، صف آرایی کردیم.

همرزم شهید سلیمانی تاکید کرد: اسرائیل در جنگ شش روزه، شش کشور اسلامی از جمله جنوب لبنان، ارتفاعات جولان، صحرای سینا و نواره غزه را تسخیر کرد و سردار سلیمانی با مدیریت جهادی و میدان داری خود، قلاب سنگ‌های فلسطینی‌ها را تبدیل به موشک کرد.

وی ادامه داد: اسرائیلی که در جنگ شش روزه، شش کشور را تسخیر کرد و دارای ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای است در جنگ ۳۳ روزه‌ای که سردار سلیمانی با کمک رزمندگان جبهه مقاومت حزب الله آن را مدیریت کرد؛ تسلیم شد و بعد از ۶۰ سال جنوب لبنان را آزاد کردند.

سرتیپ دوم پاسدار محمد رضا رجایی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: برای نخستین مرتبه در طول ۲۰۰ سال گذشته، علیرغم اینکه ده‌ها کشور از صدام حسین حمایت می‌کردند؛ وجبی از خاک کشور ما تجزیه نشد.

همرزم شهید ادامه داد: شخصیت سردار سلیمانی و شالوده تربیتی ایشان از خانواده شروع شد و همانطور که خود سردار فرمود: خدا را شکر که مرا در خانواده‌ای به دنیا آوردی که محب اهل بیت بودند و ما را با لقمه حلال تربیت کردند.

وی با اشاره به محبوبیت سردار سلیمانی در بیرون از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: سردار سلیمانی در جنگ‌ها خود پیشتاز بود بعد به نیرو‌های خود دستور پیشروی می‌داد و به خاطر همین خصوصیات به او لقب "قاسم سلیمانی قهرمان ایرانی" دادند.

لازم به ذکر است اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه فرهنگ، تلاوت قرآن کریم توسط قاری مطرح کشور مهدی عادلی و شعر خوانی علی اکبر فرهنگیان و سخنرانی سردار رجایی و همچنین مداحی ذاکر اهل بیت مرادی از دیگر برنامه‌های مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی بود که در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌ها برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: