کد خبر: ۳۹۰۶۱۳
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توسعه همکاری‌های وزارت تعاون و دانشگاه آزاد اسلامی بر فراهم‌شدن بستر آشنایی جوانان و دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه، با اقتصاد تعاونی‌ تأکید کرد.

بستر آشنایی جوانان و دانشجویان با اقتصاد تعاونی در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم می‌شود‌

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمدمهدی طهرانچی» در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی که امروز، چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای نقاط اشتراک بسیاری است، دانشگاهی اجتماعی و شهرپایه است که در رویکرد جدید خود، بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان را هدف قرار داده که در این موضوع با سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تطابق دارد.
 
وی ادامه داد: بحمدالله در این مدت طرح‌های خوبی ازجمله پویش اشتغال، دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و... در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.
 
طهرانچی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حوزه‌های همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و فضای نوآوری است که این موضوع با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و اقدامات جدی که در جریان است، می‌تواند با همکاری این دو مجموعه به نحو احسن انجام شود.
 
وی همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی در حوزه علوم پزشکی را از دیگر موارد دارای اولویت برشمرد و افزود: واقعیت این است که نیازمند جهش در آموزش حوزه علوم پزشکی کشور هستیم و در این زمینه عدالت آموزشی هدف دانشگاه آزاد اسلامی است که وزارت بهداشت نیز بخشی از آن را بر دوش این دانشگاه قرار داده است. تحقق این هدف بدون نگاه راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی صورت نخواهد گرفت؛ بنابراین این موضوع مهم در گام دوم تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهد شد.
 
 طهرانچی با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند، اظهار داشت: از این تعداد، ۳۰۰ هزار نفر جوان ۱۸ ساله هستند که دانشگاه آزاد اسلامی تأکید دارد که این جوانان از همان ابتدا با مفاهیم کار و امیدآفرینی به آینده آشنا شوند و این موضوع جز با ارتباط تنگاتنگ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میسر نخواهد شد. علاوه بر این، مجلس شورای اسلامی در قانونی که سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید، مسئولیت نظام آموزش فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی را به وزارت کار محول کرد و در پیاده‌سازی آن، به نقش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره شده است که در این موضوع نیز می‌توانیم با همکاری مشترک، به اهداف مدنظر دست یابیم.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک، برای جوانان کشور و امیدآفرینی نسل جوان، برکت به همراه داشته و مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های بعدی تفاهم‌نامه‌های همکاری باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: