April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۷۴۹
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۳ میلادی از یک کالسکه برقی کودکان رونمایی شد که دارای ویژگی‌های هوشمند متعدد و موتور‌های برقی است.

کالسکه هوشمندی که نوزاد را می‌خواباند

کالسکه «الا» یکی از دریافت کنندگان برنده جایزه نوآوری در این نمایشگاه است که توسط استارت آپ کانادا «گلوکس کایند» ساخته شده است.

در این ابزار هوشمند موتور‌های برقی نصب شده اند. موتور‌های برقی دو چرخ عقب را فعال نگه می‌دارند و هنگامیکه مادر یا پدر کالسکه را در سربالایی به سمت جلو می‌راند، کار آن‌ها را ساده‌تر می‌کنند. همچنین موتور‌های برقی مذکور قابلیت کمک ترمز را فراهم می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کالسکه در سرازیری هنگام رد شدن از روی پستی و بلندی، کج شود.

در حقیقت اگر دستان پدر یا مادر پر باشد (مانند زمانیکه آن‌ها بخواهند نوزاد را برای مدتی بغل کنند) کالسکه به طور خودکار در پیاده رو و با سرعتی متناسب با آن‌ها حرکت می‌کند. در این وضعیت ابزار با کمک حسگر‌های ۳۶۰ درجه خود پیاده رو را رصد و از هرگونه مانعی اجتناب و همزمان باردیابی موبایل کاربر در فاصله نزدیکی از او حرکت می‌کند.

هنگامیکه والدین برای استراحت توقف می‌کنند، می‌توان کالسکه الا را در وضعیت «تکان دادن نوزاد» قرار داد. در این حالت کالسکه به آرامی به عقب و جلو حرکت می‌کند و در حقیقت عملکرد آن مشابه گهواره خواهد بود. در کنار این موارد کالسکه مذکور دارای ابزاری است که سروصدای سفید ایجاد می‌کند تا نوزاد راحت‌تر بخوابد.

دیگر ویژگی‌های ابزار شامل ترمز برای پارک کردن، سبد زیر ابزار برای قرار دادن وسیله‌های مختلف و یک صندلی خودروی هوشمند برای نوپایان است.

همچنین یک آفتابگیر مخصوص نوزاد را در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و دارای یک پشه بند نیز است.

علاوه بر آنچه گفته شد کالسکه به یک اپلیکیشن موبایل متصل می‌شود که مکان آن در تمام نقاط شهر را ردیابی می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: