کد خبر: ۳۹۰۸۳۸
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
کارگروه ساماندهی مد و لباس پیرامون نمایشگاه شهر خانواده در اطلاعیه‌ای نکاتی را برای روشنگری فعالان حوزه مد و لباس و عفاف و حجاب مطرح کرد.

هدف نمایشگاه شهر خانواده دسترس‌پذیری لباس عفیفانه است

نمایشگاه شهر خانواده که بخش عمده آن متعلق به حوزه پوشاک اسلامی ایرانی است با هدف دسترس پذیری به لباس عفیفانه برای آحاد جامعه، تقویت تولید کنندگان به ویژه پس از رکود و خسارات سه ماهه اخیر، و ارائه محصولات به مردم با قیمت کمتر از بازار طراحی و برنامه ریزی شده است.

تسهیل گری و بسترسازی برگزاری نمایشگاه‌ها با رویکرد اسلامی ایرانی و ایجاد سکو‌های فروش دائمی و موقت در تهران و استان‌ها جزو وظایف ذاتی و قانونی کارگروه ساماندهی مد و لباس است که این دغدغه در نمایشگاه استان‌های همدان و کرمانشاه، و در آینده اصفهان، کرمان و یزد در دست اقدام بوده و هست تا شعار عدالت فرهنگی دولت سیزدهم با هدف تمرکز زدایی، در حد حرف باقی نماند و در راستای مردمی سازی فرهنگ تمامی رویداد‌های یاد شده و نیز نمایشگاه شهر خانواده با اجرای بخش خصوصی در حال انجام بوده و هست تا امور مردم به دست خود مردم صورت گیرد و بخش‌های حاکمیتی و دولتی تمام توان خود را به کار گرفته و به میدان آورده اند تا انجام تبلیغات و ارائه خدمات فرهنگی به صورت رایگان یا با کمترین قیمت به نفع مردم شامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات ایرانی اسلامی محقق شود.

شایان ذکر اینکه نمایشگاه شهر خانواده، غیرانتفاعی و صرفاً با هدف حمایت از مردم شامل تولید کننده و مصرف کننده است و از آنجا که مجری سال گذشته در فعالیت‌های خود رویکرد انتفاعی داشته و دارد، کارگروه ساماندهی مد و لباس علیرغم میل باطنی خود از سپردن آن به تشکل مذکور و و امثال آن معذور بوده است و البته وجود تعارض منافع در برخی تشکل‌ها حین برگزاری نمایشگاه، سبب بروز اقدامات غیر کارشناسی و غیر دقیق شده که در نهایت منجر به کاهش کیفیت نمایشگاه و نارضایتی برخی مشتریان گردیده است.

متاسفانه برخی گروه‌ها یا تشکل‌های محترم و ارجمند با رویکرد‌های انحصارگرایانه فقط خود را بخش مردمی! میشناسند در صورتی که تجارب سال‌های گذشته حاکی از ضعف‌های اجرایی برگزاری اعم از پایین بودن کیفیت و بالا بودن قیمت بوده که شکایات زیادی در این زمینه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارگروه ساماندهی مد و لباس رسیده است؛ لذا اگر با وسع نظر و لحاظ مصلحت اصلی مردم، همه گروه‌ها را بخش مردمی و نقش آفرین در نظام اسلامی ببینیم و به آنان نیز اعتماد کنیم نتایج بهتری عاید می‌گردد.

کارگروه ساماندهی مد و لباس به عنوان نهادی حاکمیتی (متشکل از بازیگران این عرصه خطیر)، نقش تسهیل گری و تنظیم گری را در برگزاری این نمایشگاه داشته و در این ساحت پذیرای هر گونه پیشنهاد و انتقادی چه در مرحله قبل و چه حین برگزاری نمایشگاه است. پیرامون هزینه تعیین شده از سوی میزبان نیز باید متذکر گردید این امر مطلقا مربوط ومتعلق به مصلای امام خمینی (رحمة الله علیه) تهران و خارج از اختیار کارگروه است؛ اگرچه این نرخ، بسیار پایین‌تر از نمایشگاه‌های مشابه همزمان در نقاط مختلف شهر تهران خصوصاً در مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش روست و تخفیف خاص نیز برای تولیدکنندگان خرد کالای حجاب در نظر گرفته شده است.

در پایان کارگروه از همه فعالان حوزه مد لباس و پوشش‌های اسلامی دعوت می‌نماید تا با حضور قوی و بانشاط در این نمایشگاه کمک نمایند تا الگویی عینی از همگرایی و اتحاد به منصه ظهور برسد و سنگ بنایی باشد برای ایجاد سکو‌های فروش در مصلا‌های سراسر کشور - که جزو مطالبات مردمی است - و نیز الگویی باشد برای ایجاد سکو‌های دائمی فروش محصولات فرهنگی هنری اسلامی ایرانی که در پیش داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: