April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از وضعیت اقتصادی انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۱۱۶۰
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای آنکه مشکلات را رفع کند و مسئولیت تصمیمات اشتباه خود را بپذیرد، از مجلس به عنوان مقصر یاد می‌کند.

توجیه ضعف عملکرد دولت با مقصر تراشی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه دولتمردان بدنبال مقصر تراشی هستند گفت: متأسفانه دولت به جای آنکه مشکلات را رفع کند و مسئولیت تصمیمات اشتباه خود را بپذیرد، توپ را در زمین مجلس می‌اندازد و از مجلس به عنوان مقصر یاد می‌کند.

سیدغنی نظری خانقاه در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از اینکه دولت به جای مدیریت فرافکنی می‌کند؛ گفت: این رویکرد دولتمردان به هیچ عنوان درست نیست که مجلس و نمایندگان را به عنوان مقصر به مردم معرفی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه وقتی دولتمردان، نمایندگان مجلس را به عنوان مقصر بحرانها معرفی می‌کنند، نمایندگان نیز در دفاع منطقی و با اشاره به مستندات قانونی اثبات می‌کنند که دولت مقصر است گفت: اینکه مجلس دولت را مقصر بنامد و مجلس ناکارآمدی و ضعف دولت را اثبات کند، دردی از مردم دوا نمی‌کند.

نماینده خلخال با تاکید بر اینکه مجلس قانون گذار است و دولت باید در ریل مجلس حرکت کند گفت: مجلس کجا به دولت اجازه گران کردن کالاها را داده است؟ ما گفتیم ارز ترجیحی را به نوعی مدیریت کنید که هم جلوی فساد گرفته شود و هم بازار را کنترل کنید، ما گفتیم ابرو را درست کنید، نگفتیم بزنید چشمش را کور کنید.

وی با تاکید بر اینکه این همه گرانی و تورم ربطی به مجلس ندارد و باید دولت پاسخ‌گو باشد گفت: مجلس قانون گذار است و نحوه اداره کشور با دولت است. دولت باید همه ساله نحوه مدیریت خود را در قالب لایحه بودجه ارائه دهد و پس از آن که در مجلس چکش کاری و تصویب شد، دولت بر اساس آن حرکت کند که متأسفانه هیچ دولتی به بودجه مصوب عمل نکرده است.

نظری خانقاه در اثبات سومدیریت دولت سیزدهم گفت: قرار بر این بود که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف میشود، به نوعی کالابرگ تعریف شود که قیمتها بر اساس شهریور ۱۴۰۰ به مردم تحویل داده شود، اگر این اتفاق نیفتاده، یعنی دولت به قانون عمل نکرده یا سلیقه‌ای عمل کرده است.

وی با یادآوری اینکه از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، اصرار بر حذف ارز 4200 تومانی بود گفت: اگر پس از حذف ارز 4200 تومانی گرانی به اوج رسیده و دولت توان کنترل بازار را ندارد، یعنی دولت حرفی زده که غیر منطقی بوده یا شعاری داده که از عهده اجرای آن برنمی آمده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه برای مردم مهم نیست که عامل گرانی‌ها مجلس است یا دولت گفت: مردم وقتی می‌بینند قیمت‌ها به اوج رسیده و سفره های شان خالی است، وقتی نان آور خانواده سر سفره مقابل زن و فرزند شرمنده می‌شود، کاری ندارند مقصر کیست، بلکه نسبت به تمامی مسئولان و حتی نظام بی اعتماد می‌شوند.

وی با اعلام اینکه باید بپذیریم که مردم از گرانی و شرایط نامناسب اقتصادی ناراحت می‌شوند گفت: مقصرتراشی بین قوای سه گانه باعث می‌شود مردم بدبین تر شوند. مجلس و دولت باید طرح های اقتصادی و اجتماعی خوبی در راستای حمایت از مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه داشته باشند.

نظری خانقاه با یادآوری اینکه دولت اعلام کرده که به دنبال مردمی سازی اقتصاد است و با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به دنبال حذف رانت بوده گفت: این یک مقداری قابل قبول است که در ارز ۴۲۰۰ تومانی رانت و فساد وجود داشته، اما اکنون شرایط برای مردم غیر قابل تحمل شده و باید به سرعت تکلیف کالابرگ الکترونیکی و تحقق وعده‌های دولت روشن شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: