کد خبر: ۳۹۱۲۷۹
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
0
رئیس دانشگاه فرهنگیان به اعلام مصوبات آخرین جلسه هیئت امنای این دانشگاه که برای نخستین بار با حضور رئیس جمهور برگزار شد پرداخت و شیوه‌های جدید جذب دانشجومعلمان در این دانشگاه را تشریح کرد.

طرح‌های جدید جذب معلمان اعلام شد

*با احتساب پیش بینی خروجی دانشگاه فرهنگیان ما اعلام کردیم می‌توانیم از سال آینده از مقطع ارشد، دانشجومعلم بپذیریم.

* شیوه دیگر، جذب از استعداد‌های درخشان دانشجویی و دانش آموزی است. دانشگاه فرهنگیان با همکاری بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، شورای عالی انقلاب فرهنگی همگی دست در دست هم داده‌اند تا شیوه نامه مستقل جذب نخبگان دانش آموزی تصویب و اجرایی شود.

جذب به شیوه «دومدرکی» یا «بورسیه معلمی سال آخری» از سال آینده
* روش بعدی که در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شده و به زودی شیوه نامه آن از سوی وزارت علوم ابلاغ خواهد شد و ما به کمک دانشگاه‌های برتر برای مهر ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده ایم که دانشجو بپذیریم شیوه‌ای معروف به "دو مدرکی" است که برای نخستین بار در تاریخ ایران اجرا می‌شود. در این شیوه، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام خواهند کرد. بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دوسال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تایید صلاحیت عمومی آنها، از ابتدای سال سوم و یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند. این اقدام باعث جذب افراد برجسته فراوانی به دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه امیدواریم با این شیوه به علوم پایه کمک جدی کنیم گفت: معتقدیم دانشگاه فرهنگیان می‌تواند نقش مهمی در تقویت علوم پایه ایفا کند. این شبوه فعلا در پنج رشته است که آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست شناسی و آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه از این جمله است.

* طرح بورسیه معلمی بیش از شش ماه است که در وزارت آموزش و پرورش است و توقع داریم وزارتخانه و سازمان اداری استخدامی زودتر در این باره تصمیم بگیرند تا زمان را از دست ندهیم. ما این طرح را ارائه کرده‌ایم و برای اجرا باید در گروه هماهنگی وزارت آموزش و پرورش تصویب شود. دانشگاه آماده اجرای این گام بزرگ تحولی است. در صورت تصویب نهایی، این شیوه جذب از دانشجویان سال چهارم دانشگاه‌ها که نامش را بورسیه معلمی سال آخری گذاشته‌ایم، از دانشجویان فراخوان و ثبت نام خواهیم کرد گفت: رتبه‌های برتر خواهند آمد و برای آن‌ها که رتبه کنکور و معدل حداقل ۱۷ در رشته‌های انسانی و زبان و ۱۶ در علوم پایه، فنی مهندسی و هنر دارند گزینش انجام خواهد شد و البته این شرایط بسته به نوع دانشگاه متفاوت است و ضریبی به دانشگاه‌های برتر داده می‌شود. بعد از مصاحبه ۱.۲ تا ۱.۵ برابر ثبت نام کنندگان را پذیرش کرده و افراد قبول شده دوره یک ساله می‌گذرانند و پس از قبولی در آزمون صلاحیت معلمی، معرفی خواهند داشت. همچنین پذیرش بومی خواهد بود.

* تفاوت جذب از روش بورسیه با جذب از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این است که در طرح بورسیه ما خودمان افراد را انتخاب می‌کنیم. در پذیرش براساس ماده ۲۸ گاهی تا ۵۰ ساله‌ها را می‌پذیرند، اما در این روش خیر. سوم اینکه ما از بین داوطلبان دانشگاه‌ها انتخاب می‌کنیم و از هر دانشگاهی دانشجو نمی‌پذیریم.

*این دانشجویان سال چهارمی، همزمان در دو دانشگاه درس می‌خوانند و پودمان‌های معلمی را در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند و تعهد دبیری نخواهند داشت و استخدامی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: