کد خبر: ۳۹۱۳۶۷
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
0
اغلب گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها در پایان هفته منتشر شدند. نگاه معامله‌گران به این گزارش‌ها خواهد بود.

پیش بینی بورس یک بهمن ۱۴۰۱

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه روند صعودی شاخص بورس متوقف شد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه یک بهمن- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۲ هزار و ۹۵ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۵۳۹ واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز ۶۷ واحد بالا آمد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۳۸۳ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۲۶۱ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، شرکت گلتاش (شگل)، شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های بکام (شرکت کاخانجات تولیدی شهید قندی)، کفپارس (شرکت فراورده‌های نسوز پارس) و دامین (شرکت داروسازی امین) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر (ساروج) و بانک دی (دی) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات چهارشنبه، ۱۳۵ نماد صف خرید داشتند و ۱۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۲ درصدی به ۶۷۷ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۳۱ درصد کاهش یافت و ۲۵۸ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فروژ (شرکت صنایع فروآلیاژ ایران) با صف خرید ۱۹۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فروژ، نماد‌های وآذر (شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان) و قثابت (شرکت قند ثابت خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند.

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد انرژی ۱ اختصاص داشت و پس از انرژی ۱، نماد‌های کویر، فماک، پلاسک و واعتبار بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز
روز شاخص‌های بورس تهران در روز چهارشنبه پرنوسان بود. شاخص چند مرتبه تغییر جهت داد، اما در نهایت توانست بالاتر از روز قبل بایستد. شاخص سومین روز صعودی متوالی را ثبت کرد، اما روند نرخ رشد شاخص در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه نزولی بود.

در پایان معاملات چهارشنبه، تعداد نماد‌های سبز بازار بیشتر بود و قیمت سهام ۵۹ درصد نماد‌های بازار افزایش یافت. بدین ترتیب شاخص هم وزن با نرخ بالاتری رشد کرد.

در آخرین روز کاری هفته، نماد‌های میدکو، شتران، وامید، شپنا، شبندر، کگل و شبریز بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش ۲۰ میلیون تومان بود.

علاوه بر این ارزش پول حقیقی ورودی ۱۶۸ میلیارد تومان بود. نماد‌های شتران، شبندر و شپنا بیشترین ورود پول را را ثبت کردند. شگل، شبریز و غبشهر نیز در رتبه‌های بعدی بودند؛ بنابراین روند کلی بازار مثبت بود. خصوصا اینکه معاملات چهارشنبه با مازاد تقاضا و صف‌های خرید بسته شد. از این رهگذر می‌توان انتظار رشد بازار را داشت. با این حال، در پایان هفته گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها منتشر شد و این گزارش‌ها بر روند بازار اثرگذار است. اکوایران به تناوب و در گزارش‌های جداگانه، گزارش‌های مالی شرکت‌ها را بررسی خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: