April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۳۸۵
۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
0

آیا می دانید چه زمان هایی نیاز به یک وکیل مجرب برای پیگیری پرونده های خود در دادگاه یا دادسرا داریم؟

بسیاری از افراد سوالات متعددی در زمان نیاز به استفاده از خدمات قضایی برای مطالبه حقوق خود در محاکم قضایی دارند. برای مثال ممکن است بپرسند:

  • چه زمان هایی نیاز به وکیل داریم؟
  • آیا همواره نیاز است از خدمات و مشاوره های یک وکیل برای طرح دعاوی مختلف در محاکم قضایی استفاده کنیم؟
  • چگونه بهترین وکیل را در تهران یا شهرستان پیدا کنیم؟

در این متن قصد داریم به بررسی بیشتر پاسخ سوالات مطرح شده در بالا بپردازیم. پس با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد تعریف وکیل و خدماتی که به جامعه ارائه می کند به دست آورید.

لازم به ذکر است کارشناسان حاضر در دفتر ارائه خدمات حقوقی دادجویان می توانند در صورت نیاز شهروندان و اشخاص حقوقی پاسخ سوالات آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن اختیار آن ها قرار دهند.

برای همین در صورت نیاز به مشاوره حقوقی امکان صحبت با یک وکیل با تجربه را اسرع وقت خواهید داشت.

وکیل به چه کسی گفته می شود؟

وکیل به فردی گفته می شود که از طرف موکل خود امکان پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری در دادگاه و محاکم قضایی را داشته باشد.

البته تعاریف دیگری از وکیل ارائه شده است که در جای خود قابل بحث بوده و مهم هستند. اما در این متن منظور ما از وکیل فردی است که با دریافت پروانه وکالت امکان ارائه خدمات حقوقی به شهروندان و اقشار مختلف جامعه یا اشخاص حقیقی (مانند شرکت ها و موسسات) را داشته باشد.

وکلای دادگستری پس از آشنایی با قوانین حقوقی و جزا با طی مراحل قانونی و با کسب مجوزهای لازم امکان قبول وکالت از طرف افراد در پرونده های مختلف را خواهند داشت.

چه زمانی نیاز به وکیل دارم؟

در بیشتر موارد شاهد هستیم که شهروندان محترم در تهران هنگام نیاز به مراجعه به مراجع قضایی نیاز به خدمات یک وکیل دارند.

برای مثال اگر بنا به دلایلی قصد ثبت دادخواست یا شکایت از فرد یا افرادی را داشته باشید، ممکن است از همان مراحل اولیه نیاز به یک وکیل برای دریافت مشاوره حقوقی داشته باشید.

-        قبول وکالت در پرونده

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که بیشتر افراد نیاز به یک وکیل متخصص و مجرب دارند، نیاز به فردی مجرب و متعهد و آشنا به قوانین حقوقی و کیفری برای پیگیری مطالبات آن ها در دادگاه است.

برای مثال یک وکیل ملکی می تواند با قبول وکالت از جانب موکل خود پیگیری مراحل رسیدگی به پرونده تا صدور رای دادگاه شود. سایر وکلا نیز با توجه به حوزه فعالیت خود و میزان آشنایی یا قوانین جزا و قوانین حقوقی امکان قبول وکالت افراد را دارند.

آیا شرکت ها و افراد حقوقی نیاز به وکیل دارند؟

بله. شرکت ها، موسسات و سازمان های مختلف نیز برای عقد قراردادهای خود یا برای طی مراحل قانونی به منظور ثبت شرکت، اعمال تغییرات در آن یا سایر پروسه های قانونی نیاز به وکیل دارند.

برای همین است که گستره خدماتی که توسط وکلا در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار می گیرد بیش از حد تصور شما است و طیف وسیعی از مباحث قانونی و ثبتی را در بر می گیرد.

لزوم توجه به تخصص و تجربه وکیل

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان نیاز به یک وکیل مجرب باید به آن توجه داشته باشید، تخصص و تجربه ای است که در پیگیری حقوق و مطالبات موکل خود دارد.

برای مثال در صورت نیاز به گرفتن طلاق از همسر خود (که یکی از مهم ترین دلایل طرح دعاوی و ثبت دادخواست در محاکم قضایی است)، بهترین راهکار انتخاب یک وکیل طلاق توافقی است که تخصص و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.

یا به عنوان یک مثال دیگر، در دعاوی ملکی و پرونده های مربوط به آن ها باید تلاش کنید بهترین وکیل ملکی را برای پیگیری پرونده خود انتخاب کنید (که تجربه و دانش کافی در مورد قوانین ملکی و ثبت اسناد داشته باشد).

چگونه می توان از تخصص و تجربه وکیل مطمئن شد؟

بسیاری از افراد به دنبال بهترین وکیل کیفری یا وکیل خانواده برای پیگیری پرونده های خود یا مشاوره حقوقی هستند. اما چگونه امکان انتخاب بهترین وکیل را داشته باشیم؟

توجه به سابقه کاری وکیل و تعداد پرونده هایی که با موفقیت به پایان رسانده است می تواند به شما کمک کند تا بسیار سریع تر بهترین وکلا را در تهران و شهرستان ها انتخاب کنید.

به طور معمول بسیاری از وکلا تلاش می کنند در مورد روند رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری به موکل خود اطلاعات لازم را بدهند.

برای همین قبل از دادن وکالت در پرونده، می توانید ضمن مشاوره و صحبت با یک وکیل و دریافت مشاوره در مورد نحوه پیگیری مطالبات و حقوق خود در پرونده اطلاعات بیشتری به دست آورید.

آیا می توانم بدون وکیل به شکایت از دیگران در دادگاه و محاکم قضایی بپردازم؟

از نظر قانونی هیچ اجباری برای گرفتن وکیل در پرونده ها و شکایات مطرح شده در دادگاه ها و دادسراها وجود ندارد.

برای همین به عنوان یک شهروند می توانید بدون مشاوره حقوقی یا کمک گرفتن از دیگران موفق به ثبت دادخواست یا طرح شکایت در محاکم قضایی شوید. به این منظور کافی است به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید.

با این وجود، بسیاری از شهروندان آشنایی کافی با قوانین حقوقی برای پیگیری مطالبات خود ندارند. برای همین در مراحل رسیدگی به پرونده نیازمند مشاوره با وکلای مجرب و متخصص هستند.

توصیه آخر برای پیدا کردن بهترین وکیل را در تهران و شهرستان ها

به عنوان یک شهروند (که نیاز به پیدا کردن بهترین وکیل در تهران یا شهرستان دارد)، باید به نکاتی که در بالا اشاره شد دقت کنید. به خصوص به سابقه کاری و پرونده هایی که یک وکیل با موفقیت به پایان رسانده است توجه کنید. کارشناسان حقوقی در دادجویان نیز امکان راهنمایی شهروندان محترم را خواهند داشت. برای همین هر زمان که نیاز به وکیل داشته باشید کافی است با ما تماس بگیرید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: