عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد ضعیف دولت سیزدهم انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۱۴۶۹
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در پایان هر سال از عمر چهار ساله خود، گزارش عملکرد می‌دهد گفت: همانگونه که دولت از کار‌های کرده خبر می‌دهد، باید از کار‌های نکرده نیز خبر بدهد و دلیل ناکارآمدی خود را توضیح دهد.

وزرای ناکارآمد زیر تیغ انتقاد و استیضاح

فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه مجلس موظف است عملکرد قوای دیگر را زیر نظر داشته باشد گفت: هرگاه که عملکرد دولتمردان یا دیگر دستگاه‌ها اشکال داشت، قانون این اختیار را به نمایندگان مجلس داده تا دولت را به مسیر درست بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه استیضاح، سوال، تذکر و تحقیق و تفحض یک سری ابزار‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی است گفت: قانونگذار ابزار‌های نظارتی را برای مجلس شورای اسلامی دیده و هرگاه اشکالی در اداره کشور وجود داشت، باید از این ابزار‌ها استفاده شود.

نماینده بهار و کبودرآهنگ درمجس شورای اسلامی با تاکید بر این که قوه مقننه باید بحث نظارتی را دنبال کند گفت: یک وقت در صحن مجلس تذکر می‌دهند و، چون نتیجه نمی‌دهد، در قالب سوال موضوع شکل می‌گیرد و چنانچه آن هم نتیجه ندهد، کار به استیضاح کشیده می‌شود.

وی با اعلام اینکه وقتی شرایط ویژه و اوضاع حساس باشد، بحث تحقیق و تفحص مطرح می‌شود گفت: اگر این ابزار‌های نظارتی نباشد، دیگر مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه نمی‌شود، بلکه باید بگوییم یک نهاد بی خاصیت.

توسلی با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی دو بعد قانون گذاری و نظارت دارد گفت: وقتی بیشتر کار مجلس به قانونگذاری منجر می‌شود، عملکرد نظارتی اش زیر سوال می‌رود.

وی تمامی اقدامات نظارتی را حق مجلس دانست و گفت: وقتی وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم بدین اندازه اسفبار شده، باید تمامی ابزار‌های نظارتی انجام شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه اکنون که دلار به ۴۴ هزار تومان و سکه طلا به ۲۳ هزار تومان رسیده، چرا نمایندگان از ابزار‌های نظارتی استفاده نمی‌کنند گفت: هر کدام از روند‌های نظارتی حق مجلس است و اگر در مواردی کوتاهی شده، بی شک مجلس قصور کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با کمال تاسف تیم اقتصادی دولت سیزدهم بسیار ضعیف عمل کرده است گفت: دولت مانند یک تیم است و اعضای کابینه، بازیکنان آن تیم هستند و، چون بازی ضعیف هر بازیکن، روی کل تیم اثر منفی می‌گذارد، هر بازیکنی که خوب بازی نکندف با تیم هماهنگ نباشد یا عملکرد ضعیفی داشته باشد، باید تعویض شود و فردی جایگزین شود که احتمال عملکرد بهتری دارد.

توسلی در واکنش به کسانی که معتقد هستند استیضاح در شرایط کنونی که یک سال از عمر دولت گذشته، درست نیست گفت: مگر دولت چند سال عمر دارد که یک سال عملکرد خوبی نداشته باشد و انتظار داشته باشیم همچنان ادامه دهد و عملکردش مورد بازخواست قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه یک سال یعنی یک چهارم عمر یک دولت گفت: اکنون که بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشته باید پاسخگوی عملکردش باشد. بی شک یک سال کم نیست و باید هرچه سریعتر مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به وعده‌های دولت سیزدهم گفت: دولت قول داده بود سالی یک میلیون شغل ایجاد می‌کند، سالی یک میلیون مسکن می‌سازد و بسیاری وعده‌های دیگر که روی زمین مانده، اکنون سوال این همه عقب ماندگی را چگونه می‌خواهد جبران کند؟

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: