کد خبر: ۳۹۱۵۳۲
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در نامه‌ای به معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکلات مربوط به روش جاری قیمت گذاری کالا‌ها توسط سازمان حمایت را تشریح‌کرد و گفت: موارد موجود در فرمول‌های محاسبه تعیین قیمت سازمان حمایت به هیچ وجه با واقعیات موجود، مطابقت ندارد.

روش قیمت گذاری کالا‌ها توسط سازمان حمایت ایرادات اساسی دارد

در نامه عباس هاشمی به سید مهدی برادران آمده است: ضمن قدردانی از اهتمام آن مقام محترم به حل مشکلات صنعت پیشران لوازم خانگی پیرو جلسه برگزار شده این انجمن با آقای دکتر فرحی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و از همکاران دکتر پاداشی معاون هماهنگی اقتصادی معاون اول محترم ریاست جمهوری در محل اتاق تهران در خصوص مشکلات عدیده ناشی از قیمتگذاری دستوری و ارجاع پرونده‌ها به سازمان تعزیرات حکومتی، موارد ذیل به عنوان نکات قابل تأمل و مشکل آفرین در سیستم نظارت بر قیمت گذاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مطرح شود.

وی افزود: همانگونه که قبلا نیز حضورا و طی مکاتبات متعدد توسط این تشکل اعلام شده سیستم قیمت گذاری قدیمی costplus به هیچ عنوان جوابگوی نیاز بازار فعلی لوازم خانگی و فضای کسب و کار جاری کشور نبوده و بازنگری عاجل در آن بسیار ضروری است. هاشمی خاطرنشان‌کرد: بخشی از روش‌های تأمین نقدینگی شرکت‌های تولیدی خارج از سیستم بانکی، تأمین قسمتی از مواد اولیه مورد نیاز خارج از بورس، هزینه ناچیز منظور شده تبلیغات و همچنین ارائه تخفیفات خاص فروش که در فضای رقابتی فعلی لازمه دوام و بقای شرکت‌های تولیدی فعال و صادرات محور است، در فرمول‌های محاسبه تعیین قیمت سازمان حمایت یا دیده نشده و یا درصد بسیار ناچیزی به آن اختصاص یافته که به هیچ وجه با واقعیات موجود، مطابقت ندارد.

وی ادامه‌داد: ملاک ارزیابی راندمان واحد‌ها توسط سازمان حمایت ظرفیت اسمی مندرج در پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی است که قطعا نمیتواند ملاک درستی باشد و لازم است تولید عملی واحد‌ها جایگزین ظرفیت اسمی گردد تا اعداد حاصل به واقعیت نزدیک شود.
این مقام صنفی در خاتمه خواستار دستور پیگیری اصلاح موارد فوق الذکر با همکاری سازمان حمایت شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: