کد خبر: ۳۹۱۵۳۸
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
0
بیش از ۳۶ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۲۶هزار و ۶۷میلیارد ریال در ۱۰ماه گذشته در فرابورس دادو ستد شد که نشان از افزایش ۵درصدی حجم و رشد ۶۸درصدی ارزش معاملات این اوراق در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.

تداوم رشد معاملات اوراق تسهیلات مسکن

نگاهی به کارنامه فرابورس ایران در ۱۰ ماه گذشته نشان می‌دهد طی ۱۹۹ روز معاملاتی تعداد ۹۴۲ میلیارد و ۸۴۹ میلیون ورقه بهادار در ۵۱ میلیون و ۱۴۲ هزار نوبت به ارزش ۸۰۸۳۸ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال در بازار‌های فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از افزایش ۹۱ درصدی حجم، افت ۳۹ درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۱۵۵ درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حکایت دارد.

همچنین بازار اول فرابورس در ۱۰ ماه گذشت تغییر مالکیت ۲۰۶ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۰۷۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۷۹ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۸۳۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۴۸ درصدی حجم و افزایش ۱۲ درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۸ درصدی حجم و افت ۲۱ درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با ۱۰ ماه سال ۱۴۰۰ است.

این گزارش می‌افزاید: در بازار ابزار‌های مالی نیز تعداد ۸۳ میلیارد و ۴۳۲ میلیون اوراق بدهی به ارزش ۷۵۳۵۵ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۱۷۵ درصدی حجم و ۱۷۰ درصدی ارزش معاملات این بازار در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

­­افزون بر این، بالغ بر ۲۰۹ میلیارد و ۳۷۰ میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۲۴۲۹ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال و ۳۸ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۴۳ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۲۹۲ درصدی حجم و ۱۷۲ درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین افزایش ۵ درصدی حجم و رشد ۶۸ درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با مدت مشابه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات امسال را از ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۵۴ واحد آغاز کرده است با ثبت افزایش ۱۷ درصدی، در پایان این ماه به ارتفاع ۲۱ هزار و ۵۰۸ واحد رسید.

ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای امسال ۱۷۴۷۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال بود، با ثبت رشد ۱۹ درصدی در ۱۰ ماه گذشته در پایان دیماه به عدد ۲۰۷۲۴ هزار و ۶۴ میلیارد ریال رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: