کد خبر: ۳۹۱۵۴۴
۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عبدالعلی رحیمی مظفری، ایجاد سرمایه گذاری بخش خصوصی در قشم را فرصتی برای توسعه سرمایه گذاری منطقه آزاد عنوان کرد.

پدید آوردن فرصت های سرمایه گذاری راهی به سوی توسعه+(فیلم)

پتانسیل‌های موجود در جزیره قشم، زمینه جذب سرمایه گذاری کلان و ملی را باتوجه به اساسی‌ترین رکن جهش اقتصادی که آماده سازی زیرساخت هاست، فراهم کرده است.

سازمان منطقه آزاد قشم دارای فرصت‌هایی است، در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و تولید انرژی‌های تجدید پذیر و طرح‌ها و پروژه‌های زیر بنایی در منطقه آزاد قشم با وسعتی بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومترمربع و نیز ۳۵۰ کیلومتر ساحل بی نظیر با عمقی بسیار مناسب در سواحل شمالی و جنوبی جزیره قشم معرفی کرد.

منطقه آزاد قشم دارای مزیت‌ها و ویژه گی‌های منحصر بفرد در حوزه نفت، گاز، گردشگری، صنعت، شیلات و کشاورزی که هر یک به تنهایی جهت توسعه اقتصاد ملی نقش آفرینی می‌کنند، در چند سال گذشته و با انجام اصلاحات ساختاری حوزه نفت و انرژی، تعامل سازنده با وزارت نفت، وزارت نیرو، شرکت‌های مادر تخصصی زیر مجموعه و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، نسبت به ایجاد هاب‌های تولید آب و برق، پالایشگاه، ذخیره سازی نفت خام و فرآورده‌های ویژه‌ی نفتی، سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی، صنایع بالادست، میانی و پایین دست پتروشیمی اقدام و تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی و ذخیره سازی و بانکرینگ و همچنین در اجرای زیر ساخت‌های آن‌ها از جمله اسکله بزرگ نفتی، خطوط انتقال نفت و گاز را به ارزش تقریبی بیش از یک و نیم میلیارد دلار در منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسیده است.

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز گفت: در خصوص فرصت‌های ویژه قشم و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی در این جزیره که یکی از فرصت‌های بی نظیر و دارای ظرفیت‌های سرمایه گذاری است که می‌توان با گشایش راه‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کرد.

وی ادامه داد: زمینه‌های اقتصادی بسیار زیادی در این جزیره و همچنین در دیگر بخش‌های کشور از جزایر تا جنگل و دیگر ظرفیت‌های بی نظیر در ایران وجود دارد که با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی زمینه توسعه را در کشور ایجاد کرد.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: میتوان به وجود میدان‌های بزرگ نفت و گاز هم در این منطقه ژئوپلوتیک که یکی از بزرگترین ظرفیت‌های بی بدیل این منطقه از کشورعزیزمان است، بعنوان توسعه اقتصادی نگاه کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: