April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۵۷۱
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
همه امکانات گردشگری در این جزیره فراهم شده و ورود فعالیت‌های بخش خصوصی در این عرصه حجیم تر شود.

حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه آزاد قشم+(فیلم)

عبدالعلی رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پول نیوز عنوان کرد: منطقه ازاد قشم که یکی از بزرگترین جزایر خشکی است که دارای پتانسیل های فراوانی است از جمله در حوزه های گردشگری، نفت، گاز و پتروشیمی و سایر انرژی های تجدید پذیر  که می تواند در عرصه تجارت فعال باشد. بحث گردشگری این جزیره بسیار مطرح است.

وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری به عنوان دو نهاد تاثیر گذار درکنار هم می‌توانند در زمینه جذب گردشگر موفق شوند.

رحیمی مظفری عنوان کرد: شرکت های بزرگی که به این نمایشگاه ها می آیند که فرصت های سرمایه گذاری فراوانی را دارا است و از طرفی هم دولت باید نقش اساسی در توسعه این جزایر و استفاده از ظرفیت آنها را معرفی کند و خود برای رفع مشکلات توسعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی نقشی درخور داشته باشد.

رحیمی مظفری ادامه داد: همچنین حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه نفت قشم، موقعیت ژئواکونومیک، مزیت‌های قانونی مناطق آزاد و ظرفیت‌های طبیعی موجود در جزیره قشم سه حوزه اصلی برای حضور سرمایه گذاران در این منطقه است. منطقه آزاد قشم با توجه به مزیت‌های قانونی ویژه مناطق آزاد قشم و ظرفیت‌های موجود، می‌تواند یکی از قطب‌های اصلی در حوزه انتقال دانش و جذب سرمایه گذاری در کشور باشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با هدف تعادل بخشی در رابطه بخش انرژی با مناطق آزاد و ویژه، تسهیل زمینه‌های صادرات انرژی و کالا‌های نهایی مرتبط با حوزه نفت و گاز، ایجاد ارزش افزوده و جذابیت‌های لازم برای تمامی ذینفعان این صنعت بزرگ و راهبردی و افزایش مطلوبیت برای سرمایه گذاران خارجی، از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: