کد خبر: ۳۹۱۶۰۸
۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
0

آشنایی با NFT و روش ساخت و فروش آن

کسانی که با دنیای ارز دیجیتال و معاملات آن سروکار دارند به احتمال زیاد نام  NFT را زیاد شنیده‌اند. NFT یک نوع ارز دیجیتال خاص است که از ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایر ارزها برخوردار است. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به ساخت و فرش NFT توسط افراد مختلف اشاره کرد. یعنی هر کسی با طی کردن مراحلی خاص می‌تواند برای خود NFT بسازد و آن را به فروش برساند. اما چگونه می‌توان NFT ساخت و آن را به فروش رساند؟ ما در اینجا به مراحل ساخت و فروش NFT پرداخته‌ایم:

NFT چیست؟

NFT مخفف Non-Fungible Token است. این اصطلاح در زبان فارسی به توکن غیرقابل تعویض یا منحصر ترجمه شده است. غیرقابل تعویض ب,دن بدان معناست که نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگری تعویض کرد. تاریخچه تشکیل NFT به سال 2015 بازمی‌گردد؛ اما محبوبیت آن از سال 2021 آغاز شد. این اتفاق بعد از آن رخ داد که فردی هنرمند به نام بیپل یک  NFT از آثار خود را در سال 2021 ساخت و آن را به قیمت بالایی فروخت. اقدام بیپل باعث شد تا بسیاری به فکر ساخت ان اف تی و فروش آن بیفتند.

مراحل ساخت NFT

ساخت NFT نیازمند طی کردن مراحل خاصی است. برخی از مراحل ساخت این توکن به ترتیب عبارت است از:

مرحله اول: داشتن ایده

برای ساختن توکن NFT باید یک ایده متفاوت داشته باشید. بیپل هنرمند بود و از هنر خود در این زمینه استفاده کرد. ایده می‌تواند شامل هر چیزی باشد. از میم‌ها، عکس‌ها و موسیقی‌ها گرفته تا آیتم‌ بازی‌های ویدئویی یا حتی گیف‌ها. به طور کلی هر دارایی را که بتوان در قالب دیجیتال استفاده کرد می‌توان برای ساخت NFT به کار برد. همه چیز بستگی به قدرت تخیل و خلاقیت شما دارد.

مرحله دوم: داشتن کیف پول دیجیتال

داشتن کیف پول جز مهم‌ترین مراحل ساخت NFT است. در واقع اهمیت کیف پول به این دلیل است که شما برای ساخت NFT نیاز به ارز دیجیتال دارید و برای دسترسی به ارز دیجیتال باید کیف پول داشته باشید. علاوه بر مرحله ساخت، برای فروش NFT نیز وجود کیف پول دیجیتال ضروری است. Wallet  یا کیف پول امکان ورود شما به فروشگاه‌های NFT را نیز فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد تا یک حساب کاربری ایجاد کنید. به طور کلی تعداد زیادی از پلتفرم‌ها وجود دارند که دسترسی شما به کیف پول‌های رایگان را جهت ذخیره ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

مرحله سوم: خرید مقداری اتریوم

ساخت NFT هزینه دارد. بنابراین باید کمی اتریوم بخرید تا بتوانید از پس هزینه‌های اولیه برآیید. خرید اتریوم آسان است. البته از آنجا که قیمت اتریوم در نوسان دائمی است بهتر است با توجه به یک قیمت مشخص اقدام به خرید اتریوم کنید. هر گاه میزان بودجه و قیمت اتریوم رار مشخص کردید سریعا اقدام به خرید کنید؛ چون ممکن است قیمت اتریوم ناگهان بالا برود. بعد از خرید آن را به کیف پول خود انتقال دهید.

آشنایی با NFT و روش ساخت و فروش آن

مرحله چهارم: انتخاب پلتفرم برای فروش NFT

منظور از پلتفرم همان بلاک چین است. بلاک‌چین‌های زیادی وجود دارد که برای فروش NFT قابل استفاده است. اتریوم از جمله این بلاک چین‌ها است. از اتریوم به عنوان اولین بلاک چین در ساخت NFT یاد می‌شود. علاوه بر این بلاک چین‌هایی مانند Polkadot، Cosmos، Tezos و Smart chain یا اسمارت چین نیز وجود دارند. نکته‌ای که در مورد بلاک چین حائز اهمیت است این است که هر بلاک چین، هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شود. از طرفی ایجاد امنیت توسط بلاک چین‌ها متفاوت است. از این رو لازم است در انتخاب بلاک چین دقت لازم را داشته باشید. بهتر است بلاک چینی را انتخاب کنید که امنیت بالا و هزینه کم را برای شما به دنبال داشته باشد.

مرحله پنجم: انتخاب بازار NFT

انتخاب بازار جز مراحل بعدی ساخت ان اف تی است. پیشنهاد کارشناسان مالی برای انتخاب بازار به خصوص برای مبتدیان، OpenSea است. در این مرحله باید توجه داشته باشید که بازار متناسب با NFT شما باشد. در نهایت بعد از انتخاب بازار باید آن را به کیف پول خود وصل کنید.

مرحله ششم: آپلود فایل NFT

بازار انتخابی شما گزینه‌های متفاوتی را جهت آپلود فایل NFT  در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین شما با استفاده از آن گزینه‌ها می‌توانید فایل خود را آپلود کنید. فایل‌ها انواع مختلفی چون MP4، PNG، GIF، MP3 و... دارند. هنگامی که در حال آپلود هستید، می‌توانید از ویژگی‌های مختلف بازار استفاده کنید و آن‌ها را به NFT خود اضافه کنید. ویژگی‌هایی که می‌توانند باعث کنجکاو کردن خریداران به خرید NFT شما شود.

مرحله هفتم: مرحله فروش

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل ساخت حالا می‌توانید NFT خود را به فروش برسانید. مرحله فروش مرحله آسانی است. کافیست در قسمت فروش پلتفرمی که NFT خود را روی آن دارید، ضربه بزنید تا مرحله فروش آغاز شود. برای فروش می‌توانید قیمت ثابتی را انتخاب کنید.

NFT ها را کجا می‌توان فروخت؟

بازارهای زیادی برای فروش NFT وجود دارد. برخی از بهترین و مطمئن‌ترین بازارها عبارت است از:

Zora

زورا بازاری است که با هنرمندان برتر موسیقی در ارتباط است. این بازار به سازندگان NFT امکان ایجاد تصاویر، اسناد، فایل‌های صوتی و حتی فیلم‌ها را می‌دهد.

Rarible

رابیل از جمله بازارها یا سایت‌های محبوب است که در آن می‌توان به آسانی به آپلود محتوا و ایجاد NFT اقدام کرد. سازنداگان NFT می‌توانند در رابیل از همان زمان ساخت توکن خود، کار فروش را آغاز کنند.

SuperRare

SuperRare فروشگاهی مختص هنرمندان دیجیتال است. اگر شما نیز جز هنرمندان دیجیتال هستید، این فروشگاه می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. شما علاوه بر فروش NFTهای خود در این فروشگاه، می‌توانید از امکانات جذاب آن نیز استفاده کنید.

Nify Gateway

Nify Gateway یک فروشگاه تخصصی برای کلکسیون‌ها است. این فروشگاه نیز با هنرمندان برجسته‌ای همکاری می‌کند. Nify Gateway با پذیرش کارت‌های اعتباری، عملکرد خود را از سایر فروشگاه‌ها متمایز کرده است.

سخن نهایی

ساخت NFT کار آسانی نیست و نیاز به تخصص و کسب اطلاعات لازم دارد. از طرفی این کار هزینه‌بر است. از خرید بسته اینترنت گرفته تا خرید شارژ و سایر هزینه‌های جانبی. البته هزینه اینترنت را می‌توان به آسانی و از طرق روش‌هایی مانند خرید بسته اینترنت ماهانه ایرانسل تامین کرد؛ اما هزینه‌های دیگر ممکن است کمی سنگین باشد. از این رو در نظر داشته باشید که در صورت شکست این پروژه ممکن است متحمل هزینه بالایی شوید. با توجه به این شرایط لازم است با آگاهی تمام  برآورد کردن تمام مسائل وارد پروژه ساخت NFT شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: