کد خبر: ۳۹۱۸۷۸
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
0

ماشین‌های لباسشویی کار سخت تمیز کردن و شستشوی لباس‌ها را انجام داده و به لطف این دستگاه ها فرآیند شستشوی لباس ها بصورت خودکار انجام می شود.  در واقع ماشین های لباسشویی عملکردهای مختلفی از پمپاژ آب تا چرخش درام را انجام می دهند . این عملکردها باید دارای یک جعبه کنترل برای زمان بندی صحیح در طول فرآیند شستشو باشند.  تایمر ماشین لباسشویی به عنوان مغز ماشین لباسشویی عمل می کند و عملکردها را در نقاط کاملاً مشخص تغییر می دهد. با این این قطعه نیز ممکن است با مشکلاتی روبرو شده و یا خراب شده و باعث ثابت ماندن تایمر ماشین لباسشویی شود .

انواع تایمر ماشین لباسشویی

- تایمر هیبریدی 

این  نوع تایمرهای ماشین لباسشویی عملکردهای کمی داشته، اما دارای قابلیت اطمینان بالا و همچنین طول عمر طولانی هستند.

- تایمر الکترونیکی 

این نوع تایمرها چند منظوره و مدرن بوده، اما در عین حال به شما این امکان را می دهند تا چندین برنامه را همزمان انتخاب کنید.  به عنوان مثال می توانید شستشو با تاخیر یا آبکشی با تاخیر لباس ها را انتخاب کنید.  اما بسیاری از تعمیرکاران و متخصصان  خرابی های مکرر و نیاز به تعمیر یا تعویض تایمر الکترونیکی را به معایب آن نسبت می دهند.  نوسانات برق در شبک و به سادگی نقص در عملکرد خود دستگاه، می تواند باعث خرابی آن شود.
امروزه بسیاری از مدل های ماشین لباسشویی با تایمر الکترونیکی عرضه می شوند. 

4 علت خرابی تایمر ماشین لباسشویی

علائم خرابی تایمر در ماشین لباسشویی

اما با چه علائم و نشانه هایی می توان تشخیص داد که تایمر ماشین لباسشویی خراب است؟ بطور کلی کارشناسان ، موارد زیر را شناسایی می‌ کنند، رایج‌ ترین و آشکارترین نشانه‌های خرابی تایمر عبارتند از :
- ماشین لباسشویی اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک کار نمی کند، حتی اگر برق در شبکه وجود داشته باشد.
- چرخه شستشو به طور مداوم متوقف می شود یا اصلاً شروع به شستشو نمی کند، صرف نظر از اینکه کدام برنامه نصب شده است.
- زمان که روی نمایشگر ثابت شده است مربوط به بیش از یک چرخه شستشو نیست.
- همه نشانگرهای روی صفحه نمایش به طور همزمان روشن شده اند.
در این صورت باید با یک تعمیرکار ماهر و متخصص تماس گرفته و برای رفع مشکل از آنها کمک بگیرید . 
باید اگر خود تایمر در ماشین لباسشویی از کار افتاده است و علائم مربوطه این را نشان می دهد، باید بلافاصله سیستم را از برق جدا کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید.  

تعمیرکار ، اقدامات زیر را انجام می دهد : 

 - قطعه جدید و اورجینال متناسب با برند و مدل ماشین لباسشویی انتخاب می شود.
- نرم افزار مناسب را روی تایمر جدید و خود دستگاه نصب می شود.
- تایمر را نصب و وصل کرده و نرم افزار را اجرا می کند .

دلایلی که باعث ثابت ماندن تایمر در ماشین لباسشویی می شوند ، کدامند؟

1 . شل شدن میل بادامک

شل شدن میل بادامک یکی از خرابی های رایجی است که باعث ثابت ماندن تایمر در ماشین لباسشویی می شود . یک تایمر اصلی از یک محفظه پلاستیکی تشکیل شده است که شامل یک سری کنتاکت های الکتریکی است. یک میل بادامک چرخشی در داخل ماشین لباسشویی با باز و بسته شدن ، تک تک کنتاکت ها را فعال می کند تا چرخه شستشوی بعدی را تامین کند.  ممکن است میل بادامک به دلیل ارتعاشات و لرزش دستگاه در حین چرخه شستشو در طول زمان شل شده و باعث از کار افتادن تایمر ماشین لباسشویی شود.  اتصالات الکتریکی معمولاً توسط میل بادامک فعال نمی شوند و تمام عملکردهای دستگاه متوقف می شوند.

2. عدم پیشروی چرخه شستشو

ماشین لباسشویی ممکن است در قسمت های مختلف چرخه شستشو گیر کند و از رفتن به چرخه بعدی امتناع کند.  به عنوان مثال ماشین لباسشویی می تواند با آب پر شده و درام دستگاه شروع به چرخش کند .  با این حال،خرابی تایمر دستگاه باعث می شود که ماشین لباسشویی  به چرخش درام ادامه دهد . در این صورت تایمر ماشین لباسشویی می تواند در هر زمانی در طول فرآیند شستشو ثابت شود، حتی در چرخه چرخش سریع  خشک کن که تا حدی لباس ها را خشک می کند. به حرکت تایمر روی پانل جلویی ماشین لباسشویی  دقت کنید. اگر تایمر برای مدت طولانی به وضوح حرکت نکند، باید تعویض شود.

3. ماشین لباسشویی در طول چرخه خشک کن متوقف می شود.

گاهی اوقات ممکن است دستگاه  چرخه شستشوی خود را به طور معمول شروع کند، اما ممکن است در نیمه راه فرآیند شستشو متوقف شود.  یک تایمر معمولی به یک مکث بین چرخه ها نیاز دارد، مانند تغییر از پمپاژ به چرخش. یک تایمر معیوب در واقع می تواند این زمان مکث را نادیده بگیرد و باعث شود ماشین لباسشویی به طور کامل خاموش شود.

4. کار نکردن چرخه های مختلف شستشو

ماشین لباسشویی که اشتباه کار می کند یا چرخه های مختلف مانند آبگبری ، تخلیه و... را رد می کند، نشان دهنده معیوب بودن تایمر است. در واقع، این مشکل می تواند متناوب بوده و فقط به صورت پراکنده رخ دهد.  کنتاکت های الکتریکی تایمر ممکن است رسوبات کربنی داشته باشند که باعث کنتاکت های ضعیف با میل بادامک می شود.  تجمع کربن سنگین به جای تلاش برای تمیز کردن کنتاکت ها نیاز به تعویض تایمر دارد.

ماهان سرویس مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی در کرج

تعمیر هر نوع خرابی ماشین لباسشویی نیاز به مهارت داشته و لازم است به تعمیرکاران شناخته شده و معتبر ارجاع داده شود که در هر شهری با جستجو به آن خواهید رسید .
برای تعمیرات لباسشویی در کرج ، کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید. نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در کرج ، نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش در کرج ، تعمیر لباسشویی دوو در کرج و... از خدماتی است که ماهان سرویس با اعزام تکنسین های مجرب ، در منزل انجام می دهد. 
09353001695
www.arvandoxin.com

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: