April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۰۶۵
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
0
درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور همچنان صعودی است و طبق آمار‌ها میزان درامد از این محل حدود ۱۳۹ میلیارد تومان افزایش داشته است.

دولت با عوارض خروج مردم از کشور پولدار شد؟

پیش‌بینی دولت از محل عوارض خروج از کشور برای امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود، اما آنچه که تاکنون محقق شده از این رقم فراتر بوده است. به طوری که میزان درآمد دولت از محل عوارض خروج از کشور در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۸۵ میلیارد تومان، در هفت ماه امسال به بیش از ۱۲۶۱ و در هشت ماه سال ۱۴۰۱ نیز به ۱۴۱۳ میلیارد تومان رسیده بود. بر این اساس دولت در ۹ ماهه سال از محل مذکور ۱۵۶۳ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که این میزان با حدود ۱۳۹ میلیارد تومان افزایش به ۱۷۰۳ میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال رسیده است.

شاید به همین دلیل است که دولت برای سال آینده پا از این ارقام فراتر گذاشته و بر این اساس و طبق لایحه بودجه سال آینده، طبق جدول تعرفه‌های درآمد‌های دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال آینده در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است. عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد (۶۰۰ هزار تومان) و سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد (۸۰۰ هزار تومان) افزایش خواهد یافت.

همچنین درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرز‌های کشور ۳۴۳۱ میلیارد تومان تعیین شده است. رقمی که نسبت به امسال بیش از ۱۲۸ درصد افزایش دارد در حالی که عوارض پرداختی هر نفر برای سال آینده مشابه امسال است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: