April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۱۲۱
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
0
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نامه ایران به شورای امنیت درباره حمله به تاسیسات اصفهان، از رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

آمریکا به نامه ایران به سازمان ملل علیه تل‌آویو واکنش نشان داد

ند پرایس در کنفرانس خبری بامداد امروز (جمعه) در پاسخ به سوالی درباره نامه ایران به شورای امنیت پیرامون حمله به تاسیسات اصفهان مدعی شد: «شنیدن این پیام‌ها از سوی تهران بسیار جالب است!.»

به گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «این ایران است که صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه با اذعان به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران ادعا کرد: «ایران به پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد و به توسعه برنامه موشکی بالستیک در میان بسیاری از عناصر دیگر سیاست خارجی و دولتی خود ادامه می‌دهد. اگر ایران انگشت خود را به سوی کشوری غیر از خودش بگیرد، ما با آن مخالفت می‌کنیم.»

گفتنی است، امیر سعید ایروانی، نماینده کشورمان در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت، ضمن استناد به «نتایج تحقیقات اولیه» رژیم صهیونیستی را مسئول حمله به تاسیسات اصفهان معرفی کرد و آن را «نقض قوانین بین‌المللی» خواند. در این نامه، نوشته شده رژیم صهیونیستی تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه است.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شکه سی‌ان‌ان تلاش کرده بود از پذیرفتن مسئولیت طفره برود. وی گفته بود: «من هرگز در مورد عملیات‌های خاص صحبت نمی‌کنم. هر بار که انفجاری در خاورمیانه رخ می‌دهد اسرائیل مقصر شناخته می‌شود، اما گاهی ما هستیم، ولی گاهی هم نیستیم.»

نشریه نیوزویک به تازگی در گزارشی اعلام کرد تهران به مقامات آمریکایی هشدار داده هر گونه مداخله نظامی در تمامیت ارضی ایران به معنای جنگ خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: