کد خبر: ۳۹۲۱۲۳
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
یک مقام ارشد آمریکایی گفته واشنگتن برای انتقال پیام به تهران همیشه راه‌هایی داشته و آمریکا همانند گذشته آماده انجام دیپلماسی با ایران است.

مقام آمریکایی: ما برای دیپلماسی در مقابل ایران آماده‌ایم

یک مقام ارشد آمریکایی پنجشنبه شب به وقت محلی مدعی شد: ما همیشه گفته‌ایم برای دیپلماسی آماده هستیم تا ببینیم می‌توانیم به برنامه هسته‌ای آن‌ها (ایران) رسیدگی کنیم یا نه. این برنامه باعث نگرانی‌های جدی برای ما است.

به گزارش نشریه دیپلماتیک، این مقام دولت بایدن که نامش بیان نشده است، افزود: البته که بار‌ها گفته‌ایم نظر ما این است، روش بهتر این است که این کار از طریق مذاکرات مستقیم انجام شود که ایران همچنان آن را رد می‌کند.

 این مقام آمریکایی با بیان اینکه ایران مذاکرات مستقیم را رد کرده است، گفت: ما همیشه روش‌هایی برای انتقال پیام به ایران داشته ایم تا منظور خود را به نحوی که باعث اشتباه نشود به ویژه درباره تهدید‌های ایران علیه شهروندان آمریکایی، آزادسازی زندانیان بازداشت شده و حمایت نظامی ایران از روسیه به آن‌ها منتقل کنیم.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ۱۲ بهمن ماه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اینکه آیا واشنگتن پیامی به ایران ارسال کرده است، گفت: ماه‌ها است که برجام در دستور کار قرار ندارد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز ۱۱ بهمن ماه در گفتگو با برنامه هارد تاک شبکه بی‌بی‌سی نیز مدعی شد: دیپلماسی هرگز به پایان نمی‌رسد حتی در شرایطی که ما سرگرم اقدامات دیگر هستیم شامل تحریم، اعمال فشار، مقابله با اقدامات ایران در منطقه و بسیج کردن جامعه جهانی. مذاکرات غیرمستقیمی را با ایران داشتیم و علنا اعلام کردیم که آماده‌ایم مذاکرات غیرمستقیم را ادامه دهیم. اما در عین حال برای توقف اقدامات خشونت آمیز ایران و یا محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران تردید نخواهیم کرد؛ بنابراین موضوع بر سر دیپلماسی یا سایر گزینه‌ها نیست؛ موضوعات با همدیگر پیگیری می‌شوند.

وی اذعان کرد: دو سال پیش که ما (دمکرات‌ها) روی کار آمدیم به دلیل تصمیم نسنجیده دولت قبل برای خروج از توافقی که کار می‌کرد شرایط خطرناکی را تحویل گرفتیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: