کد خبر: ۳۹۲۲۴۳
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۲۵۷ هزار بیمه شده اصلی، ۷۹ هزار نفر مستمری بگیر، ۱۵۹ هزار بیمه شده اجباری تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: در مجموع ۳۹ درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

۳۹ درصد جمعیت استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، «اسکندر کاکایی» بیمه کشاورزان و کارگران ساختمانی را موجب افزایش انگیزه و جلوگیری از مهاجرت معکوس به شهر دانست و افزود: کشاورزان و کارگران ساختمانی از پرداخت ۲۰ درصد سهم دولت معاف هستند و تنها با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه می‌توانند خود و خانواده هایشان را بیمه کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه ۲۵۷ هزار بیمه شده اصلی، ۷۹ هزار نفر مستمری بگیر، ۱۵۹ هزار بیمه شده اجباری و در مجموع ۳۹ درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، گفت: از دیگر سو پرداخت حقوق بازنشستگان هم اولویت اصلی سازمان تامین اجتماعی است و این مهم تا به امروز به صورت کامل انجام شده و تا پایان اسفند هم حقوق بازنشستگان و معوقات آن‌ها به طور کامل پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه از پرداخت ۳۸۵ میلیارد تومان حقوق و مزایا، ۲ هزار و ۷۰۰ فقره وام ۱۲ میلیون تومانی و ۲۱۱ میلیارد تومان کمک هزینه‌های مختلف در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: از دیگر سو توجه به اشتغال و رونق تولید هم یکی دیگر از اولویت‌های مهم سازمان تامین اجتماعی است و در این راستا ۱۹ هزار کارگاه در قالب ۳۸ صنف مختلف را در استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی داریم.
۳ هزار و ۴۳۳ کرمانشاهی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

کاکایی یادآور شد: این سازمان هر ماه به طور متوسط ۳۳ هزار میلیارد تومان حقوق مستمری بگیران را در استان پرداخت می‌کند که این موضوع کمک بزرگی به دولت است، زیرا این سازمان از محل پرداخت حق بیمه و سرمایه‌گذاری‌ها حقوق را پرداخت می‌کند نه بودجه دولتی.

وی با اشاره به اینکه پرداخت بیمه بیکاری به بیمه شدگان تامین اجتماعی یکی از تعهدات این سازمان است که به شرطی که بیمه شده اشتغال مجدد نداشته باشد بین ۶ تا ۵۰ ماه می‌تواند از این کمک استفاده کند، افزود: شرط پرداخت بیمه بیکاری این است که بیمه شده، غیر ارادی از کار، بیکار شده باشد و کمک‌های کوتاه مدت (بیمه بیکاری) این سازمان در استان کرمانشاه در حال حاضر شامل سه هزار و ۴۳۳ نفر شده است و این افراد ماهیانه مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

ارایه خدمات درمانی به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود همچنین از ارایه ۱۰۰ درصدی الکترونیکی خدمات درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه مانند نسخه نویسی و نسخه پیچی و پرونده درمانی الکترونیکی خبر داد و گفت: تمام خدمات درمانی اعم از پذیرش و تشکیل پرونده برای بیماران بستری و سرپایی در مراکز درمانی، ویزیت مطب‌های پزشکی طرف قرار داد و خارج از آن و دریافت دارو به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در کرمانشاه انجام می‌شود و دفترچه کاغذی برای اخذ خدمات درمانی این بیمه در استان کاملا حذف شده است.

سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی پاسخگو سولات بیمه شدگان است

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین یکی از مهمترین اقدامات سازمان تامین اجتماعی را راه اندازی سامانه ۱۴۲۰ عنوان کرد و بیان داشت: این سامانه ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان و مراجعه کنندگان به بیمه تامین اجتماعی است.

کاکایی افزود: بیمه شدگان از طریق این سامانه با استفاده از گوشی همراه با شماره گیری #۱۴۲۰*۴* کدملی خود را ارسال کنند و ظرف چندثانیه از سوابق بیمه، اعتبار بیمه درمانی و دیگر مزایای بیمه تامین اجتماعی خبردار شوند.

پرداخت حقوق و مستمری به بیش از ۱۳۵ هزار نفر در استان

به گفته وی، تامین اجتماعی کرمانشاه ۲۵۷ هزار بیمه شده اصلی و با احتساب افراد تحت تکفل حدود ۷۶۷ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را که معادل ۳۹ درصد است، زیرپوشش دارد؛ همچنین تامین اجتماعی استان کرمانشاه ۱۸ هزار و ۲۵۰ کارگاه، فروشگاه و کارخانه بزرگ و کوچک را تحت حمایت دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه همچنین بیان کرد: این سازمان ماهیانه به ۷۹ هزار نفر مستمری بگیری اصلی با احتساب افراد تحت تکفل به بیش از ۱۳۵ هزار نفر حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی اموراتی مانند پرداخت حق از کار افتادگی، بازنشستگی، هزینه کفن و دفن، بیمه بیکاری و پرداخت هزینه‌های درمانی، کمک هزینه‌های بارداری و دیگر خدمات را ارایه می‌دهد.

اداره کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ۴۱۰ پرسنل، ۱۸ شعبه، ۶ کارگزاری و ۲ شعبه اقماری دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: