کد خبر: ۳۹۲۵۹۱
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
0
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزون بر اینکه موفق شده در شاخص‌های مالی همچون رشد منابع، پرداخت وام، مطالبات معوق و… عملکردی درخشان داشته باشد، طرح‌ها و خدمات نوآورانه‌ای ارائه کرده که به بهبود خدمت‌رسانی به مشتریان منتج می‌شود.

با خدمات نوآورانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آشنا شوید

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در طول یک سال گذشته پروژه‌هایی را آغاز کرده که ارائه خدمات بانکی و دریافت وام قرض‌الحسنه را برای اشخاص حقیقی و حقوقی آسان‌تر از گذشته می‌کند. قرض‌الحسنه به‌عنوان شیوه مالی ارزان‌قیمت و یکی از اصلی‌ترین عقود مالی اسلامی، به‌نوعی نماد بانکداری اسلامی به شمار می‌رود و گسترش شمولیت و دربرگیری آن اهمیت بالایی دارد.


کیوبانک، فراتر از یک بانک
پلت‌فورم کیوبانک که از طریق وب و اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، هم خدمات مالی و بانکی را ارائه می‌کند و هم فراتر از آن پیشنهاد‌هایی را در حوزه مالی به هر مشتری و با توجه به رفتار مالی و نیاز‌های وی ارائه خواهد کرد.
کیوبانک همچنین در حوزه بیمه، بازار سرمایه، گردشگری و… خدماتی را به مشتریان ارائه می‌کند تا آن‌ها را از نصب اپلیکیشن‌های متعدد یا مراجعه به پلت‌فورم‌های مختلف برای دریافت خدمات مالی بی‌نیاز کند.


توثیق سهام و سفته الکترونیکی
یکی از مشکلات مشتریان شبکه بانکی برای دریافت وام، ارائه وثایق و تضامین است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانکی پیشرو در ارائه خدمات غیرضوری و آسان‌سازی دریافت وام، امکان توثیق سهام و سفته الکترونیکی را به مشتریان خود ارائه کرده است.
مشتریان بانک می‌توانند برای دریافت وام خود سفته الکترونیکی ارائه کرده یا سهام خود در بازار سرمایه را به‌عنوان وثیقه وام ارائه کنند. این کار افزون بر کاهش مراجعه مشتری به شعبه بانک برای دریافت وام، فرآیند دریافت وام را برای وی آسان کرده و او را از قید ارائه تضامین دشوار مانند کسر از حقوق کارمند رسمی و چک کارمندی و… رها می‌کند.


حمایت مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و فناور
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان محور شعار سال جاری در دستور کار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بوده و این بانک پرداخت وام قرض‌الحسنه به اشخاص حقوقی با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان را برای نخستین بار اجرایی کرده است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرداخت ۱۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه را آغاز کرده است. این تفاهم‌نامه با حمایت مسئولان ارشد اقتصادی کشور از جمله رئیس کل وقت بانک مرکزی قرار گرفت و وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز درباره حمایت قرض‌الحسنه از دانش‌بنیان‌ها عبارت «ضرب ممتاز در ممتاز» را به کار برد.


انتشار اوراق قرض‌الحسنه برای نخستین بار
بازار سرمایه ابزار‌هایی برای حمایت از اقشار کمتر برخوردار دارد، اما تا پیش از این جای اوراق قرض‌الحسنه در بین این ابزار‌ها خالی مانده بود.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با دریافت مجوز‌های لازم از سازمان بورس، در حال انتشار اوراق قرض‌الحسنه برای نخستین بار است. این اوراق ابزاری کارا برای حمایت فعالان بازار سرمایه از اقشار کمتر برخوردار جامعه خواهد بود. سازوکار این اوراق به‌گونه‌ای طراحی شده که خیرین برای نقد کردن آن با مشکلی مواجه نشوند.


مرکز نوآوری، بستری برای بروز ایده‌های نو برای قرض‌الحسنه
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مرکزی نوآوری خود را راه‌اندازی کرده و این مرکز بستری برای خلق، پرورش و بروز ایده‌های نوین در حوزه قرض‌الحسنه خواهد بود. همچنین ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه از جمله کارویژه‌هایی است که برای این مرکز تعریف شده است.
این مرکز با تجمیع و گسترش پژوهش‌های انجام شده در حوزه قرض‌الحسنه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به مرجعیت علمی این حوزه تبدیل می‌کند.


جشنواره ملی قرض‌الحسنه مهر ایران
جشنواره ملی فرهنگی-هنری قرض‌الحسنه که نخستین دوره آن در اسفند سال جاری برگزار می‌شود، در صدد تشویق فعالان رسانه، اهالی فرهنگ و هنر و همچنین پژوهشگران برای تولید و ارائه آثار مختلف در حوزه قرض‌الحسنه است. این جشنواره هم نقشی پررنگ در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه ایفا خواهد کرد و هم منتج به گسترش پژوهش‌های انجام شده در حوزه قرض‌الحسنه خواهد شد که خود بر تقویت مبانی علمی و پژوهشی این حوزه اثری جدی خواهد داشت.


ورود به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر دنیا
مجموعه اقدامات بانک قرض‌الحسنه ایران که برخی از آن‌ها در این گزارش ذکر شد، به‌همراه بهبود بیش از پیش شاخص‌های مالی، باعث شده این بانک توسط نشریه تخصص بنکر در جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان در سال ۲۰۲۲ قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: