ابوالفضل آقادادی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز از حضور سریع خود به همراه مدیران و متخصصان ارشد بیمه کوثر در منطقه زلزله زده خوی خبر داد و گفت: در مواردی همچون زلزله خوی، به عنوان مشاور بیمه با هدف آگاه سازی مردم و صنایع مختلف و تامین سریع خسارت در بین مردم حضور می یابیم.
مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه در نتیجه زلزله صنایع بسیاری هم آسیب میبینند گفت: با حضور در صنایع آسیب دیده، میتوانیم مشاوره بدهیم که قبل از بروز حادثه، سیستمهای ایمنی مختلف را به کار بگیرند تا خطر پذیری برای ریسکهای سازمان شان کاهش یابد و با خرید بیمه، زیان را به حداقل ممکن کاهش دهند.
وی به تشریح اهمیت حضور مسوولان در بین مردم آسیب دیده از زلزله پرداخت و گفت: مردم باید فرهنگ بیمه را با اطلاع رسانی و حضور نمایندگان بیمه در بین خودشان مشاهده میکنند و هرچقدر مسوولان رده بالای شرکتهای در بین زلزله زدگان حضور یابند، تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.
آقادادی با تاکید بر اینکه حضور مسوولان در مناطق زلزله زده، میتواند اثرگذار و مرهمی بر آلام و دردهای کنونی و آینده مردم باشد گفت: آخرین زلزله در خوی واقع شد و قبل از آن زلزلههای کرمانشاه، هرمزگان، سیستان و سی سخت کهگیلویه را داشتیم که در بین زلزله زدگان این شهرها نیز به موقع حاضر شدیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مردم هنوز نسبت به رابطه بیمه آگاهی لازم را ندارند گفت: بسیاری از مردم هنگامی که میبینند شرکت بیمه به موقع در منطقه زلزله زده حاضر شده و چک پرداخت خسارت را بهسرعت به خسارت دیدگان میپردازد، اصرار میکنند به منازل آنان هم برویم، زیرا گمان میکنند که بدون پرداخت حق بیمه و بدون داشتن قرارداد بیمه، شرکتهای بیمه برای پرداخت خسارت به همه زلزله زدگان حاضر شده اند.
بیشتر بخوانید:ضرورت مدیریت ریسک با بیمه
مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به ناامیدی زلزله زدگان بدون بیمه گفت: آن عده از زلزله زدگانی که بیمه ندارند و خانه هایشان خسارت دیده، هنگامی که میبینند شرکت بیمه با چه سرعتی چک پرداخت خسارت را به دست خسارت دیدگان میدهد، تازه متوجه میشوند که به خاطر پرداخت نکردن یک مبلغ جزیی حق بیمه، چه خسارت سنگینی را متحمل شده اند.
وی بر تاثیرپذیری حضور مدیران ارشد بیمه و پرداخت به موقع و سریع خسارت تاکید کرد و گفت: آنهایی که قرارداد بیمه حوادث یا بلایای طبیعی دارند، با دریافت خسارت به سرعت میتوانند به شرایط قبل از زلزله بازگردند، در صورتی که بسیاری از مردم به دلیل نداشتن بیمه، با مشکلات جدی روبرو میشوند.
آقادادی خواستار حضور مدیران ارشد بیمه در مناطق زلزله زده شد و افزود: هنگامی که مدیریت ارشد بیمه به همراه تیم کارشناسی و تخصصی، در منطقه زلزله زده حضور مییابد و پرداخت خسارت در سریعترین زمان ممکن صورت میپذیرد، همین امر باعث میشود مردم نسبت به بیمه اعتماد و اطمینان بیشتری پیدا کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید به آنچه میگوییم، اعتقاد داشته باشیم و انجام بدهیم گفت: از آنجا که به اهمیت حضور مدیران بیمه و تاثیرگذاری آن اعتقاد دارم، به عنوان مدیرعامل بیمه کوثر به سرعت در منطقه زلزله زده خوی حضور پیدا کردم و از نزدیک با آنها همدردی کردم.
مدیرعامل بیمه کوثر با اعلام اینکه بیمه کوثر بالاترین میزان بازنشستگان را تحت پوشش خود دارد گفت: از آنجا که بازنشستگان به مستمری به زندگی خود ادامه میدهند، باید زیانهای ناشی از زلزله به زندگی بازنشستگان به وسیله بیمه تامین شود.
وی از تشکیل بیش از ۳ هزار پرونده پرداخت خسارت به زلزله زدگان خوی خبرداد و گفت: سقف پرداخت خسارت ۶۰۰ میلیون تومان بوده که با حضور در منطقه زلزله زده، در روز اول خسارت پردازی کردیم.
آقادادی از ۶۰۰ پرونده آماده پرداخت خسارت خبر داد و گفت: پرداخت خسارت به صاحبان این پروندهها شروع شده است.
وی در خصوص نحوه تعیین خسارت و دلایل پرداخت مبالغ متفاوت خسارت به زلزله زدگان گفت: بر اساس میزان و تعهدی که در قالب قرارداد خرید بیمه بین بیمه کوثر و خریداران بیمه صورت گرفته، خسارت پرداخت میشود به همین دلیل از مبالغ جزیی تا ۶۰۰ میلیون تومان بابت خسارت به زلزله زدگان پرداخت میکنیم.