April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۷۶۰
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
0

اصفهان به عنوان نصف جهان یکی از شهرهای توریستی و گردشگرپذیر مهم ایران و حتی دنیا محسوب می شود. پل های بی نظیر، شاهکارهای معماری و بناهای تاریخی، در کنار طبیعت زیبا و رودخانه زنده رود که از میانه شهر عبور می کند، سالانه میزبان گردشگران ایرانی و توریست های خارجی بسیاری است. اما چقدر با جاهای دیدنی اصفهان که در گوشه گوشه آن خود نمایی می کند، آشنا هستید؟

اگر قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارید، تا انتهای متن همراه ما باشید تا جاذبه های بی نظیر این شهر را معرفی کنیم.

بهترین زمان سفر به اصفهان چه موقع است؟

شهر اصفهان در منطقه نیمه کویری ایران قرار گرفته است؛ بنابراین فصل زمستان‌ آن سرد و خشک بوده و تابستان گرم و خشکی دارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی اصفهان، مناطق شمالی و شرقی آن آب و هوای کویری داشته و در بخش های غربی و جنوبی، شاهد آب و هوای خنک تری هستیم. اما به طور کلی فصل بهار و پاییز دمای هوای اصفهان معتدل تر است.

به همین دلیل بهترین زمان سفر به این شهر از لحاظ آب و هوایی، فصل بهار و پاییز است. اما اگر به دنبال سفر ارزان هستید و سرما شما را اذیت نمی کند، بهتر است فصل زمستان را برای مسافرت انتخاب کنید.ولی نگران نباشید، اگر می خواهید تجربه یک سفر به نصف جهان و بازدید از جاهای دیدنی اصفهان را با ارزان ترین قیمت داشته باشید، به راحتی بلیط هواپیما اصفهان و رزرو هتل ها و اقامتگاه های این شهر را از فلای تودی انجام دهید.

جاذبه های دیدنی و گردشگری اصفهان کدام است؟

شهر اصفهان در دل خود جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری را جای داده است که در هر گوشه این شهر که قدم بزنید، قطعا با یک مکان گردشگری رو به رو خواهید شد. در ادامه همراه ما باشید تا برخی از این جاذبه های بی نظیر را معرفی کنیم.

میدان نقش جهان

یکی از شاخص ترین جاهای دیدنی اصفهان که شاید در دنیا، این شهر را با این مکان بشناسند، میدان تاریخی نقش جهان است. این میدان که به عنوان دومین میدان بزرگ جهان نیز شناخته می شود، به تنهایی یک دنیا تاریخ و حرف را در خود جای داده است. اگر به این شهر سفر کردید، قدم زدن در میدان زیبای نقش جهان را هرگز از دست ندهید.

میدان نقش جهان اصفهان، عنوان اولین اثر ثبتی کشور ایران در میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده است. در واقع این جاذبه گردشگری شامل بخش های تاریخی متعددی مانند مسجد شاه، عمارت عالی قاپو، سردر قیصریه و مسجد شیخ لطف الله است. این میدان که در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده، طولی برابر با 560 متر و عرض 160 متر دارد. همچنین در دور تا دور آن حجره های فروش صنایع دستی اصفهان قرار گرفته است. اگر از درشکه سواری لذت می برید، حتما یک دور میدان نقش جهان را از روی این درشکه ها ببنید.

مسجد جامع اصفهان

این بنا که در قرن دوم هجری به عنوان یکی از اولین مساجد اسلام در ایران ساخته شد، با نام های مسجد جمعه و مسجد عتیق نیز شناخته می شود. سبک معماری اولیه این مسجد، الگوی عربی بوده که در دوره سلجوقیان با تغییر در بنای اصلی، آن را به مسجدی چهار ایوانی تبدیل کردند. البته در دوره های مختلف تاریخی مانند ایلخانان، تیموریان، صفویان و قاجار نیز تغییراتی در معماری این مسجد تاریخی صورت گرفت، تا به شکل امروزی خود رسید.

این مسجد نیز در سال 2012 در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید. در ضلع شمالی مسجد جامع، ایوان درویش و گنبد تاج الملک قرار گرفته که نشان دهنده کتیبه هایی از دوران صفوی و سلجوقیان است. ایوان شاه، ساختمان اصلی مسجد و گنبد نظام الملک نیز در ضلع جنوبی آن قرار دارد. در ضلع غربی، ایوان استاد و محراب سنگی اولجایتو، یکی از بی نظیرترین محراب های دنیا قرار داشته و در نهایت در ضلع شرقی نیز ایوان شاگرد قرار گرفته است.

پل خواجو

پل خواجو در زمان شاه عباس صفوی بر روی زاینده رود بنا شد و یکی از جاهای دیدنی اصفهان و شاهکارهای معماری در تمام دنیا است. در قسمت میانی این پل، ساختمانی با نام بیگلربیگی برای اقامت موقت شاه عباس و خاندان او بنا شده بود. طول پل زیبای خواجو به 133 متر رسیده و عرض آن 12 متر است. در زمان سفر خود به اصفهان حتما قدم زدن بر روی این پل تاریخی را امتحان کنید.

سی و سه پل

این پل را با سی و سه دهانه خود که بر روی رودخانه زاینده رود قرار دارد، می شناسند. سی و سه پل با طول ۲۹۵ متر، عنوان طولانی ترین پل اصفهان را به خود اختصاص داده است. این پل نیز در دوران صفویه و به دستور الله وردی خان ساخته شده است. در واقع یکی از پیشرفته‌ ترین سازه‌ های پلی جهان را سی و سه پل می دانند.

سخن پایانی

همانطور که می دانید جاذبه ها و زیبایی های شهر اصفهان به قدری زیاد است که در این متن نمی گنجد. ما فقط به معرفی بخش کوچکی از جاهای دیدنی اصفهان پرداختیم. حتما برای سفر به این شهر زیبا و بازدید از مکان های دیدنی آن برنامه ریزی کنید و از قدم زدن در کنار زاینده رود لذت ببرید.

در نهایت، می توانید برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اصفهان، به فلای تودی مراجعه کنید. از طریق این سایت، به بلیط های انواع شرکت های هواپیمایی، رزرو هتل های لوکس و اقامتگاه های اقتصادی این شهر دسترسی خواهید داشت.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: