April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۸۵۰
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
پیونگ یانگ امروز جمعه واشنگتن و سئول را تهدید کرد پاسخ دائمی و قدرتمندی به اقدامات تحریک آمیز آن‌ها خواهد داد.

کره شمالی: پاسخ بی سابقه‌ای به اقدامات آمریکا و کره جنوبی می‌دهیم

اقدامات تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره با واکنش بسیار تند پیونگ یانگ همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی امروز (جمعه) واشنگتن و سئول را تهدید کرد در صورت اجرایی کردن رزمایش‌های نظامی خود پاسخ دائمی قدرتمند و بی سابقه‌ای را به اقدامات تنش آفرین این دو متحد خواهد داد.

در بیانیه کره شمالی با انتقاد از رویکرد جانبدارانه سازمان‌های بین المللی و عدم توجه به اقدامات تحریک آمیز دشمنان آمده است: در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل که تحت نفوذ آمریکا است اقدام به ادامه اعمال فشار بر پیونگ یانگ کند، ما اقدامات نظامی مضاعفی را انجام خواهیم داد.

این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که سئول و واشنگتن توافق کرده اند رزمایش نظامی سالانه خود را امسال با هدف مقابله بهتر با تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی با گستردگی و شدت بیشتری انجام دهند.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد دو متحد قرار است هفته آینده در واشنگتن درباره چگونگی بهره مندی از تسلیحات هسته‌ای آمریکا و انجام رزمایش بهاره در کره جنوبی گفتگو کنند.

سئول از مدت‌ها قبل اعلام کرده بود به دنبال استفاده از سپر تسلیحات هسته‌ای آمریکا به منظور ایجاد بازدارندگی در مقابل پیونگ یانگ است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: