آقادادی بر مدیریت مشکلات با استفاده از نوآوری و فناوری تاکید کرد
کد خبر: ۳۹۲۹۰۷
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل بیمه کوثر بر فاصله گرفتن از رویکرد‌های سنتی تاکید کرد و گفت: تمامی شرکت‌های بیمه ناگزیر هستند و باید قبول کنند که در این برهه دوگانه پذیر شوند و از مدیریت سنتی به سوی مدیریت تحول دیجیتال بروند و به هوشمندسازی در بسیاری از فرایند‌ها بپردازند.

ضرورت کوچ بیمه‌ها از مدیریت سنتی به تحول دیجیتال

ابوالفضل آقادادی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه در پذیرش ریسک مانند بسیاری از شرکت‌ها در بخش خصوصی، حقوقی و حقیقی هستند گفت: شرکت‌های بیمه، اما از نظر ریسک پذیری در تغییر و تحول، سعی می‌کنند معذوریت‌هایی داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه مانند استارتاپ‌ها ریسک پذیر نیستند گفت: استارتاپ ایده‌ای را شروع می‌کند، برای آن ایده هزینه می‌کند و در بسیاری از مواقع به ثمر نمی‌نشیند، اما شرکت‌های بیمه در هزینه کرد برای تحقق یک بیمه، باید گام‌های مطمئن بردارند.


مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به رویکرد‌های سنتی که مانع تحول در صنعت بیمه می‌شود گفت: در بسیاری از موارد اجباری بودن برخی بیمه‌ها همچون بیمه‌های خودرو حاشیه امنی برای شرکت‌های بیمه ایجاد کرده که همین امر باعث شده شرکت‌های بیمه روی مقوله بیمه خودرو تمرکز کنند و با رویکرد سنتی پیش بروند.


وی بر حرکت بیمه‌ها در مسیر فناوری و نوآوری تاکید کرد و گفت: نوآوری شامل نوآوری محصول، نوآوری فرایند و نوآوری‌های الگو می‌شود که می‌تواند کل کسب و کار را متحول کند، مانند اسنپ که کل کار تاکسی سرویس‌ها را متحول کرد.


آقادادی از توجه بیمه کوثر برای بروز شدن خبرداد و گفت: بدلیل اهمیتی که برای تحول قایل هستیم، کمیته تحول را در بیمه کوثر ایجاد کرده ایم که با همکاران نه تنها در قسمت صدور بلکه در قسمت خسارت نیز به دنبال تحول آفرینی هستیم.

 

بیشتر بخوانید:پرداخت سریع خسارت، مهمترین راهکار اعتماد آفرینی به بیمه


وی با تاکید بر اینکه باید نیروی انسانی هوشمند داشته باشیم گفت: وقتی بدنبال نیروی انسانی هوشمند و آگاه هستیم، چاره‌ای نداریم به غیر از اینکه فرایند هوشمند داشته باشیم.


مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر اینکه در مقابله با تقلب و تخلف، ناگزیر هستیم از پتانسیل‌های تغییر و تحول نهایت استفاده را ببریم گفت: در اکوسیستم کنونی کشور، تمامی سازمان‌ها در حال تغییر و تحول هستند و نمی‌توانیم درجا بزنیم.


وی با تاکید بر اینکه بیمه‌ها نیز مانند بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها همچون گمرک، وزارت بهداشت، فراجا، بانک‌ها، وزارت اقتصاد و... پذیرای تغییر و تحول باشند گفت: بیمه‌ها باید به سمت نوآوری و فناوری گام بردارند، زیرا تغییر و تحول ناشی از تحول و تغییر، به رشد و بالندگی صنعت کمک خواهد کرد.


آقادادی در پاسخ به اینکه حرکت به سمت تغییر و تحول و نوآوری چه تاثیری دارد و آیا باعث کاهش هزینه‌ها و سودآوری شرکت خواهد شد گفت: از نظر عملکردی، بسیاری از شاخص‌ها گذشته نگر هستند. به عنوان مثال برای سهامدارانی که در مجامع گردهم می‌آیند، تنها ملاک آن‌ها سود است و عملکرد‌ها را با سود مقایسه می‌کنند.


وی به تشریح ریسکی به نام ریسک مدیریت انسانی پرداخت و گفت: امکان دارد عملکرد یک مدیر بسیار موثر باشد، اما تضمین کننده آینده آن مدیر در مجموعه نباشد. زیرا بسیاری از تصمیمات تاثیرات خود را در آینده نشان می‌دهد.


مدیرعامل بیمه کوثر نسبت به رفتن سرمایه‌های انسانی از یک مجموعه هشدار داد و گفت: باید مراقب بود که با رفتن سرمایه‌های انسانی به خصوص نیرو‌های انسانی تاثیرگذار، یک شرکت می‌تواند آسیب پذیر بشود.


وی نوآوری و فناوری را به آموزش تشبیه کرد و گفت: همانگونه که نمی‌توانیم بگوییم آموزش هزینه است، نوآوری و فناوری را نیز نمی‌توانیم هزینه بدانیم؛ بنابراین وقتی از آموزش به عنوان سرمایه گذاری یاد می‌کنیم، باید از نوآوری و فناوری نیز به عنوان سرمایه گذاری یاد کنیم.


آقادادی با تاکید بر اینکه یک شرکت بیمه نمی‌تواند به سراغ نوآوری و فناوری نرود، به بهانه اینکه هزینه ساز است گفت: این نگرانی وجود دارد که امکان دارد رفتن به سمت نوآوری و فناوری، نتیجه بخش نباشد، اما همراه شدن و همسو شدن با نوآوری و فناوری تاثیر خودش را دریک مجموعه بر جای می‌گذارد.


وی به تاثیرگذاری استفاده از فناوری و نوآوری در مدیریت اشاره کرد و گفت: یک نمونه از تاثیرگذاری نوآوری و فناوری در حوزه تقلب و تخلف است. امروزه تقلب‌ها و تخلف‌های گسترده‌ای صورت می‌گیرد که هوش تجاری به جلوگیری از تقلب و تخلف کمک می‌کند و در سود شرکت‌ها تاثیر مستقیم بر جای می‌گذارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: