April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ما مطلقا نمی‌توانیم نادیده بگیریم که هوش مصنوعی روش انجام همه کارها را در هر صنعتی تغییر می‌دهد. از ساخت ماشین‌های هوشمند گرفته تا الگوریتم‌های رسانه های اجتماعی همه و همه توانسته دنیای ما را دگرگون کند. ممکن است در مورد برخی از پیشرفت‌های هوش مصنوعی در اخبار یا جاهای دیگر شنیده باشید. این فضا به سرعت در حال رشد است و به نظر می رسد که هر صنعتی تحت تاثیر آن قرار گیرد. بسیاری از شرکت‌های بزرگ روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و به نظر می‌رسد اگر آن را جدی نگیرید، ممکن است عقب بمانید.

چگونه در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنیم؟

راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی وجود دارد، اما خود هوش مصنوعی به صورت یک پشتوانه برای یک شرکت عمل می‌کند. هنوز هیچ شرکت مشخصی تحت عنوان «شرکت هوش مصنوعی» در دنیا وجود ندارد.

به عنوان مثال، GPT مخفف «ترانسفورماتور پیش‌آموزش‌شده تولیدی» است. این یک نوع مدل هوش مصنوعی است که توسط OpenAI توسعه یافته است که بر روی مجموعه داده بزرگی از متن آموزش داده شده است و قادر است متنی شبیه انسان را با پیش بینی کلمه بعدی در یک دنباله تولید کند. GPT را می‌توان برای انواع وظایف پردازش زبان، از جمله ترجمه زبان، خلاصه سازی زبان و تولید متن استفاده کرد.

به طور کلی، GPT یک ابزار قدرتمند برای پردازش زبان طبیعی است و می تواند برای ساخت انواع برنامه های کاربردی مبتنی بر زبان استفاده شود. حال شرکت‌های بی شماری وجود دارد که از این فناوری استفاده کرده و سرمایه گذاری در Chat GPT را وسیله‌ای برای راحتی کار و همچنین کسب سود می‌دانند.

چرا باید در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنیم؟

بر اساس تحقیقات گرند ویو، بازار جهانی هوش مصنوعی (AI) در سال ۲۰۲۰ ارزشی معادل ۶۲.۳۵ میلیارد دلار داشت و انتظار می‌رود در سال‌های آینده این رقم افزایش یابد. اما دلیل این که امروزه اکثر شرکت‌ها به فکر ارتقا این بخش و سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی افتاده‌اند، چیست؟ در ادامه با شرح تمامی مزایای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی به این سوال پاسخ خواهیم داد:

به دست آوردن بینش ارزشمند از داده‌ها

داشتن داده‌های زیاد تنها در صورتی که بتوانید از آن‌ها درس بگیرید و آن‌ها را در روش درست به کار ببرید، ارزش دارد. از هوش مصنوعی می‌توان برای تجزیه و تحلیل داده ها و شناسایی الگوها اغلب سریع‌تر و راحت‌تر از انسان استفاده کرد. پس هوش مصنوعی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر در تمام زمینه‌ها کمک کند. هوش مصنوعی می‌تواند اعضا و گروه‌های پرهزینه و سایر خطرات را شناسایی و پیش‌بینی کند.

کاهش ریسک و مدیریت بهتر

به دلیل افزایش دقت در انجام کارها، هوش مصنوعی می‌تواند ریسک را کاهش داده و مدیریت داده‌ها و منابع را بهبود ببخشد. به عنوان مثال، سازمان‌ها در صنعت پزشکی با خطرات مختلفی روبرو هستند، از مسائل بهداشتی و رویدادهای پزشکی که می‌تواند منجر به نتایج ضعیف بیمار و هزینه های بالا برای سازمان شود گرفته تا تقلب و سوء استفاده و هزینه‌های غیرمنتظره و غیره. با هوش مصنوعی، می‌توانید خطرات را زودتر شناسایی کنید و به شما زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی مناسب برای آنها یا تلاش برای جلوگیری از آنها می‌دهد.

پرهیز از تصمیم گیری عاطفی و سوگیری

اغلب اوقات، ما در مورد تصمیمات سرمایه گذاری خود منطقی نیستیم. این به خاطر احساساتی است که ما در آن لحظه داریم. همانطور که می بینید، احساسات می‌توانند منجر به سوگیری های رفتاری و قضاوت ضعیف شوند. تصمیمات احساسی ممکن است اتفاق بیفتد، به خصوص اگر در تلاش برای جلوگیری از ضرر و زیان هستید. استفاده از هوش مصنوعی می تواند به حذف این موارد مشکل ساز کمک کند.

وقتی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم، در واقع به یک سیستم اجازه می‌دهیم تا استراتژی‌های به موقع برای دستیابی به امیدوار کننده‌ترین نتایج ایجاد کند. چیزی که در انتخاب این روش سعی داریم از آن اجتناب کنیم، تصمیم در آخرین لحظه یا خطای انسانی است. برای این مورد می‌توانیم jaaims را مثال بزنیم. Jaaims یک برنامه معاملاتی خودکار است که از هوش مصنوعی برای استخراج پیش‌بینی‌های خرید و فروش استفاده می‌کند.

روابط قوی‌تر با مشتری

با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، مشاوران مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری اکنون می‌توانند نقاط حساس تماس یک رابطه موثر با مشتری را خودکار کنند. با این نوآوری، مصرف‌کنندگان می‌توانند منافع و اهداف سرمایه‌گذاری خود را خیلی سریع‌تر دنبال کنند.

هوش مصنوعی و ارز دیجیتال

در سال‌های اخیر، هم هوش مصنوعی و هم ارزهای دیجیتال به‌عنوان نیروهای اصلی فناوری ظهور کرده‌اند. اگرچه ممکن است موضوعات نامرتبط به نظر برسند، اما در واقع عمیقاً در هم تنیده هستند. یکی از مزایای اصلی استفاده از هوش مصنوعی در دنیای ارزهای دیجیتال این است که می تواند حجم زیادی از داده‌ها را بسیار سریعتر از انسان پردازش کند. این بدان معنی است که می‌توان کلاهبرداری احتمالی را خیلی زودتر شناسایی کرد و با آن برخورد کرد.

در واقع پیشرفت و استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در دنیای رمزارزها می‌تواند زمینه‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر فراهم کند.

بهترین نرم افزار جهت سرمایه‌گذاری

به عنوان یک معامله‌گر، می‌خواهید ایده‌های تجاری را با احتمال بالا برای موفق شدن آسان و سریع پیدا کنید. همچنین سرعت در معاملات یک امر کلیدی است؛ زیرا معمولا فرصت بسیار کوتاهی برای انجام معامله دارید. به همین دلیل ضروری است که نرم افزار معاملاتی قدرتمندی داشته باشید که بتواند به شما کمک کند بازار سهام را اسکن و بهترین زمان را برای سرمایه گذاری پیدا کنید. در این‌جا اهمیت نرم‌افزار Trade Ideas که یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی بسیار عالی است، مشخص می‌شود.

Trade Ideas یک نرم‌افزار معاملاتی هوش مصنوعی است که در سال ۲۰۰۲ برای کمک به معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و صندوق‌های تامینی برای جستجوی سریع فرصت‌های معاملاتی سودآور در بازار تاسیس شد تا هیچ فرصت تجاری خوبی را از دست ندهند.

این نرم افزار می‌تواند معاملات هر سهام در بازارها را زیر نظر بگیرد و در ساعات بازگشایی و فعالیت بازار بر اساس فیلترینگ‌ها و تنظیمات از پیش تعریف‌شده‌ معامله‌گر، وی را از معاملات پر سود دیگر بی‌درنگ مطلع کند، بنابراین او می‌تواند اولین کسی باشد که اقدام به سرمایه‌گذاری در آن حوزه خاص می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: