April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۱۱۰
۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
0
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جلسه شورای عالی حج و زیارت تا پایان سال خبرداد.

وعده حل مشکلات ارزی زائران/ گشایش در امور زیارتی در راه است

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها یکی از انتظارات ما از سازمان حج و زیارت است گفت: رهبر انقلاب در جلسه امسال مطالباتی داشتند که یکی از آن‌ها امور کاهش مدت زمان حج بود که به دلیل زیرساخت هواپیمایی این امکان وجود ندارد البته با آقای بذرپاش جلسه خواهیم داشت تا آن را حل و فصل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جلسه شورای عالی حج و زیارت تا پایان سال برگزار می‌شود و مصوبات جلسات کارشناسی برگزار شده آماده است تا گشایش‌های جدی در سازمان حج و زیارت اتفاق بیفتد.

اسماعیلی گفت: در دولت دو مصوبه در خصوص نرخ ارز داشتیم که یک مصوبه در مورد حج واجب بود که نرخ ارز معینی مناسب حال حجاج در نظر گرفته شده است. معتقدیم حداقل کاری که در نظام اسلامی می‌توانیم برای زائران انجام دهیم، همین بحث ارز است و قطعاً در این خصوص تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

وی گفت: برگزاری باشکوه اربعین یکی از افتخارات دولت مردمی است که حدود ۴ میلیون نفر از کشورمان به این سفر رفتند، اما با این حال معتقدیم حتماً راهبری زیارت اربعین در یک شورای عالی حج زیارت باید انجام شود.

اسماعیلی اظهار کرد: اربعین به دلیل علاقه و عشق مردم به اباعبدالله شکل می‌گیرد این مردم هستند که خودشان عاشقانه پایه کار می‌آیند و ما در دولت تنها وظیفه تسهیل و برطرف کردن موانع را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود مشکلات سیاسی و تأثیر آن در اقدامات سازمان حج و زیارت گفت: لازمه حل این مشکلات، تلاش بیشتر همکاران در همه بخش‌های سازمان حج و زیارت است و ما نیازمند بازاندیشی در ساختار‌ها هستیم.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های ما برای توسعه گردشگری و توسعه فرهنگ زیارتی این است که همان اندازه که سازمان حج و زیارت زائر می‌برد زائران را هم به کشور ما بیاورد که امیدوارم همه دستگاه‌ها مثل مجلس شورای اسلامی به ما در توسعه فرهنگ زیارت و گردشگری دینی کمک کنند و همه بخش‌های سازمان حج و زیارت در این اقدام فعال باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: